×

در راستای سیاست حبس زدائی تلاش کنیم

در راستای سیاست حبس زدائی تلاش کنیم

در راستای سیاست حبس زدائی تلاش کنیم

در-راستای-سیاست-حبس-زدائی-تلاش-کنیم وکیل 

دادستان کل کشور: در راستای سیاست حبس زدائی تلاش کنیم دادستان‌ها موظف به اجرای آئین نامه جدید مرخصی هستند

دادستان کل کشور گفت:‌ باید در جهت حبس زدائی پیش برویم و تلاش کنیم تا حبس زدائی کنیم.

به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در نشست مدیران ستادی و اجرائی سازمان زندان‌ها با اشاره به برنامه ساماندهی وضعیت اردوگاه‌های سازمان زندان‌ها خاطر نشان کرد: این برنامه با مسئولیت رئیس سازمان زندان‌ها در حال انجام است، چنانچه نتیجه کار منتج به ساخت اردوگاه و تامین امکانات اردوگاه‌ها شود می‌بایست این امر صورت پذیرد تا از این طریق بهتر بتوانیم زندانیان را طبقه بندی کنیم و تغییرات اساسی در زندان‌ها انجام شود .

دادستان کل کشور بر عفوهای هدفمند و احصاء شاخص‌ها و معیارها به عنوان یکی از راه‌های آزادی زندانیانی که بیرون رفتن آنها برای جامعه مضر نباشد، تاکید کرد.

محسنی اژه ای در این نشست در خصوص فضیلت ماه رمضان گفت: در این ماه درهای رحمت گشوده می‌شود و لحظه لحظه‌های آن عبادت است. این ماه بهار قرآن است. قرآن شفای دردها و همه دردمندان است.

دادستان کل کشور با اشاره به سختی کار در زندان‌ها گفت: هرچند کار زندانبانی سخت و پر مشقت است اما با اصلاح یک نفر از مسیر غلط و قرار دادن آن در مسیر صحیح بسیار ارزشمند است و مصداق این است که کسی که یک نفس را نجات بدهد جمیع مردم را نجات داده است.

وی خطاب به مدیران سازمان گفت: کار شما بسیار ارزش بالایی دارد، قدر کار خود را بدانید و این کار صبر، حوصله و بردباری می‌خواهد.

وی شرط موفقیت در امور را مسئولیت شناسی توصیف کرد و گفت: تا احساس مسوولیت نباشد موفقیت وجود ندارد و برای پیشبرد امور باید مجموعه هماهنگ و همراه باشد و تردیدی نیست که به تنهایی کاری انجام نمی‌شود زیرا زنجیره امور به هم مرتبط هستند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر هماهنگی میان دستگاه‌ها گفت: اگر می خواهیم ،محصول یک محصول درست باشد مجموعه باید با هم هماهنمگ و همراه باشد .

محسنی اژه ای با اشاره به آئین نامه اعطای مرخصی گفت: این آئین نامه باید در همه جا به طور یکسان اجرا شود و دادستان‌ها موظف به اجرای آئین نامه جدید مرخصی هستند و نباید خارج از چار چوب آئین نامه عمل کنند.

وی گفت: مجرم باید به تناسب جرم مجازات شود و مجازات به درستی اجرا شود و مسائل اسلامی در ظرف اجرا رعایت شود و در کنار این اصلاح و تربیت صورت گیرد و زمینه سازی برای برگشت به جامعه فراهم شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.