×

تفکیک و فروش زمین 1650 متری با جعل سند

تفکیک و فروش زمین 1650 متری با جعل سند

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران از دستگیری کارمند یک دفترخانه که اقدام به جعل سند زمین 1650 متری کرده بود، خبر داد

تفکیک-و-فروش-زمین-1650-متری-با-جعل-سند

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران از دستگیری کارمند یک دفترخانه که اقدام به جعل سند زمین 1650 متری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ احمد شرف در تشریح جزییات این پرونده با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته مردی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مراجعه و از زن و مردی به اتهام جعل سند یک قطعه‌زمین شکایت کرد، گفت: این فرد عنوان کرد که این دو تن علاوه بر جعل سند زمینی به مساحت 1650 متر، آن را به 9 قطعه زمین تفکیک کرده و فروخته‌اند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیق از شاکی متوجه شدند که او هنگام فروش زمینش متوجه شده است افرادی با معرفی خود به عنوان «مالکان قطعات زمین» در حال ساخت بنا در آن زمین‌ها هستند، افزود: بررسی‌ها نشان داد که این افراد برای خرید زمین‌ها 30 تا 100 میلیون تومان به فروشندگان پرداخت کرده‌اند.

به گفته رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران، در ادامه تحقیقات، این زن و مرد دستگیر شدند و با اطلاعاتی که به دست آمد مشخص شد مرد فروشنده معتاد و متهم زن نیز خانه‌دار است؛ آنها در بازجویی‌ها اعتراف کردند که نمی‌دانستند مالک زمین فرد دیگری و یک مرد آنها را فریب داده است.

شرف افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد مردی با ادعای اینکه قطعه زمین به وی ارث رسیده است و از آنجا که در خارج از کشور زندگی می‌کند، نمی‌تواند برای فروش زمین‌ها به ایران بیاید، با پرداخت پول از آنها خواسته تا نقش وارث را بازی کنند و برای فروش زمین تفکیک‌شده به دفترخانه بروند و کارها را قانونی انجام دهند. در نهایت برای هر دو متهم قرار قانونی صادر و جست‌وجوی کارآگاهان برای دستگیری کلاهبردار اصلی آغاز شد تا اینکه مأموران اطلاعات و امنیت عمومی متوجه شدند، کارمند یک دفترخانه نیز با متهم فراری همدست است که بعد از بررسی و تحقیقات، این کارمند در شهرستان ملارد شناسایی و دستگیر شد.

به گفته سرهنگ شرف، متهم دستگیرشده پس از انتقال به مرکز پلیس، به همدستی با مرد کلاهبردار فراری اعتراف کرد. این فرد در مورد نحوه آشنایی‌اش با کلاهبردار اصلی این پرونده عنوان کرد که برای پیگیری کارهای دفترخانه به اداره ثبت املاک و اسناد رفته بود و با متهم فراری به نام «حمید» آشنا شده است. کارمند دفترخانه عنوان کرد که «حمید» با پیشنهاد پرداخت 200 میلیون ریال برای در اختیار گرفتن اطلاعات یک قطعه زمین در شهریار او را وسوسه کرده است.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه پس از دریافت اطلاعات صاحب ‌زمین و تفکیک آن به 9 قطعه به کمک یک زوج، زمین‌ها به چند نفر فروخته شده است، اظهار کرد: در پی اظهارات این مرد، کلاهبردار اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام دستگیر شد؛ وی نیز در بازجویی‌ها اعتراف کرد که مشخصات زمین شاکی و زمین‌هایی را که صاحبانشان در شهرستان و خارج از کشور زندگی می‌کنند،از طریق صاحب یک بنگاه ملکی، دریافت ‌کرده و همان اطلاعات را در اختیار کارمند دفترخانه قرار ‌داده است.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه متهم در حالی کلاه‌برداری‌هایش را انکار می‌کرد که زوج جوان که در فروش زمین شاکی با متهم همدست بودند، او را به عنوان کلاهبردار اصلی معرفی کردند، گفت: در ادامه صاحب بنگاه ملکی هم توسط پلیس دستگیر و متهمان به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.