×

کاهش اعدام در چین

کاهش اعدام در چین

کاهش اعدام در چین

کاهش-اعدام-در-چین

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند، دولت چین قصد دارد شمار جرایمی را که مجازات آنها اعدام است، کاهش دهد. هم اکنون، 69 جرم در چین با مجازات اعدام روبه‌روست.

به گزارش ایسنا، روزنامه چاینا دیلی به نقل از یک منبع حقوقی گزارش می‌دهد کمیته عالی قانون‌گذاری چین در ماه اوت بازنگری حقوق جزا برای کاهش جرایم منتهی به اعدام را آغاز می‌کند.این روزنامه مطلبی درخصوص تعداد جرایم‌منتهی به اعدام پس از این بازنگری یا این‌که کدام جرم‌ها از لیست جرم‌های مـنـتـهـی بـه اعـدام حـذف می‌شود، ارائه نکرد.گفته می‌شود، آمار اعدام در چین ازآمار اعدام در بقیه جهان بیشتر است؛ اما شمار واقعی محکومان به اعدام در این کـشــور جــزو اســرار مـحــرمــانــه دولـتــی مـحـســوب می‌شود.سازمان عفو بین‌الملل، در گزارشی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد: در سال چندین هزار نفر در چین اعدام می‌شوند.روزنامه چاینادیلی گزارش داد: اکثر اعدام‌ها در چین به دلیل جرم‌های خشونت‌آمیز مانند قتل، سرقت و همچنین قاچاق موادمخدر صورت می‌گیرد. با وجود این پرونده‌های فساد مالی نیز به حکم اعدام منتهی می‌شود.در این گزارش آمده است: از 68 جـرم دارای مجازات اعدام، 44 جرم شامل اقدامات خشونت‌آمیز نمی‌شود.

این روزنامه گزارش داد: این بازنگری حقوقی ممکن است به ممنوعیت اعدام افراد بالای 70 سال منتهی شود. ‌این روزنامه جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداد.
چین طی سال‌های اخیر اقداماتی در راستای کاهش جرایم دارای مجازات اعدام انجام داده، از جمله تجدیدنظر و بازنگری پرونده‌ها پیش از صدور حکم اعدام

منبع : مأوی 16/5/1389.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.