×

برقراری حق محرومیت از مطب برای پزشکان سازمان پزشکی قانونی

برقراری حق محرومیت از مطب برای پزشکان سازمان پزشکی قانونی

برقراری-حق-محرومیت-از-مطب-برای-پزشکان-سازمان-پزشکی-قانونی وکیل 

حق محرومیت از مطب برای پزشکان سازمان پزشکی قانونی کشور برقرار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، محمدرضا اربابی مدیرکل منابع انسانی سازمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به سختی و صعوبت کار پزشکی قانونی و مشغله و حجم بالای کار پزشکان در این سازمان، حق محرومیت از مطب برای جبران بخشی از خدمات آنان در ساعات غیراداری به تصویب رسیده که پس از ابلاغ شورای حقوق و دستمزد اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: کار در پزشکی قانونی به ویژه در بخش های فنی و تخصصی با دشواری های خاص خود همراه است و پزشکان این سازمان با وجود حداقل پرداختی در مقایسه با پزشکان شاغل در دیگر ارگان ها، ناچار هستند برای پاسخگویی به موقع به پرونده ها چندین برابر ظرفیت معمول کار کنند زیرا کمبود نیروی متخصص حجم کاری بیشتری را بر آنان تحمیل می کند.

مدیرکل منابع انسانی سازمان با اشاره به اینکه پزشکی قانونی از مشاغل حساس و پراهمیت در سیستم قضایی است، افزود: در غالب کشورهای دنیا پزشکان قانونی از بالاترین میزان حقوق و دستمزد برخوردار هستند که همین موضوع نشاندهنده اهمیت، حساسیت و جایگاه قابل توجه اظهار نظر کارشناسی پزشکان قانونی است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور همواره با کمبود پزشک مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل نوع و سختی کار پزشکی قانونی پزشکان تمایل چندانی برای ورود به این سازمان ندارند و از سویی در مواردی شاهد خروج پزشکان از سازمان نیز بوده ایم به همین دلیل لازم است با ابزارهای مختلف نسبت به افزایش انگیزه پزشکان و جذب و نگهداری آنان در سازمان اقدام کنیم.

اربابی همچنین تأکید کرد: پزشکان سازمان به دلیل حجم بالای کار و نیز کمبود قابل توجه نیروی تخصصی همواره در شرایط آماده باش هستند و در بسیاری از شهرستان ها (به دلیل تک پزشک بودن)باید همواره در دسترس باشند به همین دلیل پرداخت حق محرومیت می تواند بخشی از خدمات و تلاش های آنان را جبران کند.

وی تصریح کرد: در بند "ل" تبصره 12 قانون بودجه سال 1402، موضوع حق محرومیت از مطب برای پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور به تصویب رسید اما اجرای آن به تصویب و ابلاغ دستورالعمل از سوی شورای حقوق و دستمزد موکول شد.

وی در توضیح این ماده قانونی گفت: بر این اساس سازمان مجاز است از اول فروردین سال جاری با تشخیص رییس سازمان و از محل منابع داخلی خود نسبت به پرداخت حق محرومیت از مطب به پزشکان شاغل در سازمان که مستقلا توان اشتغال در خارج از محیط کار را دارند، به شرط عدم اشتغال به کار انتفاعی خصوصی در قبال انجام وظایف و مأموریت های محوله به میزان 60 ساعت در ماه غیر از ساعت اداری اقدام کند.

اربابی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای ابلاغ این دستورالعمل، اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای حقوق و دستمزد که هفته گذشته برگزار شد محرومیت از مطب پزشکان به تصویب رسید و به محض ابلاغ دستورالعمل، نسبت به اجرا و پرداخت آن به پزشکان اقدام می شود.

مدیرکل منابع انسانی سازمان تصریح کرد: به بیان دیگر حق محرومیت از مطب به آن دسته از پزشکانی تعلق می گیرد که خارج از سازمان کار انتفاعی نداشته و در مطب، بیمارستان، مراکز درمانی و .... خدمات پزشکی و کارشناسی ارائه نمی دهند.

اربابی با بیان اینکه حق محرومیت از مطب به معنای ممنوعیت داشتن مطب نیست، یادآور شد: حق محرومیت از مطب به هیچ عنوان به معنای ممنوعیت داشتن مطب و یا ارائه خدمات پزشکی در خارج از سازمان نیست بلکه به آن معناست که پزشکانی که خارج سازمان فعالیت انتفاعی ندارند می توانند از حق محرومیت از مطب بهره مند شوند.

منبع : ایسنا

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.