×

با 127 رای مثبت نمایندگان صورت گرفت، تصویب فوریت احیای سازمان مدیریت

با 127 رای مثبت نمایندگان صورت گرفت، تصویب فوریت احیای سازمان مدیریت

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز خود با یک فوریت تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری موافقت کرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از این در دولت نهم و به دستور محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت، منحل و به جای آن معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری ایجاد شده بود

با-127-رای-مثبت-نمایندگان-صورت-گرفت،-تصویب-فوریت-احیای-سازمان-مدیریت

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز خود با یک فوریت تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری موافقت کرد. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از این در دولت نهم و به دستور محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت، منحل و به جای آن معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری ایجاد شده بود.

محسن علیمردانی نماینده زنجان و طارم، در جریان بررسی به فوریت این طرح به عنوان یکی از طراحان آن اظهار کرد: اکثر اقتصاددانان و متخصصان باور و اعتقاد جدی دارند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نباید منحل می‌شد؛ زیرا انحلال آن پیامد‌های ناگواری بر اقتصاد ایران و برنامه‌های توسعه‌ای کشور وارد کرد.

وی افزود: اکنون به نظر می‌رسد عقلای دلسوز کشور فارغ از هر دیدگاه اقتصادی و سیاسی به تبعات انحلال سازمان پی‌برده‌اند و آثار ناخوشایند آن بر اقتصاد و سایر حوزه‌های توسعه‌ای ایران را تجربه کرده‌اند؛ از همین رو احیای سازمان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در جهان رقابتی کنونی که از اهداف مهم کشورها دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و افزایش رفاه اجتماعی است، باید از تمامی منابع و ظرفیت‌های ملی با محوریت تمرکز بر سرمایه‌های انسانی بهره گرفت؛ زیرا ارتقای بهره‌وری از موضوعات بسیار مهم و جدی است که می‌تواند بر سطح زندگی، بیکاری، وضع اقتصادی جامعه و حتی تورم تاثیر بسزایی داشته باشد.

علیمردانی افزود: پیشنهاد می‌شود با ادغام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرما‌یه‌ انسانی رییس جمهور، سازمانی تخصص‌محور به نام سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری که مستقیما تحت نظر رییس‌جمهوری ایفای وظیفه خواهد کرد، ایجاد شود.از سوی دیگر، نادرقاضی‌پور، نماینده ارومیه در مخالفت با پیشنهاد این طرح به استناد اصل 126 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل رییس‌جمهوری مسئولیت امور برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده دارد و می‌تواند اداره آن را به دیگری نیز واگذار کند؛ مجلس شورای اسلامی سازمان مدیریت را منحل نکرد، بلکه آقای احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهوری به استناد این اصل آن را منحل کرد؛ بنابراین احیای مجدد آن نیز باید توسط رییس‌جمهوری صورت گیرد.

اما موسی‌الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد، نیز در موافقت با پیشنهاد این طرح گفت: همه متخصصان و اقتصاددانان معتقدند که انحلال سازمان مدیریت اشتباه محض بوده است و طی این سال‌ها مشاهده کردیم که یک سازمان فراوزارتخانه‌ای وجود ندارد که برنامه دستگاه‌ها را نظارت و ارزیابی کند؛ بنابراین باید این موضوع تبدیل به یک قانون دایمی شود که قابل تغییر هم نباشد. وی تاکید کرد که انحلال سازمان مدیریت اشتباهی بوده که همه به آن اذعان کرده‌اند و اکنون فرصت خوبی است که این موضوع تبدیل به یک قانون شود.

درنهایت یک فوریت تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری به رای گذاشته شد که با 127 رای موافق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.