×

اسماعیلی طرح دستبند الکترونیکی نیمسال دوم اجرا میگردد-زندان دانشگاه جرم آموزی نیست

اسماعیلی طرح دستبند الکترونیکی نیمسال دوم اجرا میگردد-زندان دانشگاه جرم آموزی نیست

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت دستبند و پابندهای الکترونیکی که برای زندانیان در نظر گرفته شده در شش ماهه دوم سال جاری اجرایی می‌شود

اسماعیلی-طرح-دستبند-الکترونیکی-نیمسال-دوم-اجرا-میگردد-زندان-دانشگاه-جرم-آموزی-نیست وکیل 

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: دستبند و پابندهای الکترونیکی که برای زندانیان در نظر گرفته شده در شش ماهه دوم سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی از عملکرد این نهاد، بیان کرد: افرادی که بیرون از قوه هستند مانند صاحبان فکر و اندیشه و دانشگاهیان باید عملکرد قوه قضاییه را ارزیابی کنند، اما در هر صورت خدمتگزاران تمام تلاش خود را کردند و قوه قضاییه موفق بوده است.

وی درباره قانون جدید مجازات اسلامی،‌گفت: در قانون مجازات اسلامی، مجازات جایگزین استفاده می‌شود و تاخیر در مجازات در کاهش جمعیت کیفری از موارد این قانون است.

رییس سازمان زندان‌های کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می‌گویند زندان‌ها دانشگاهی برای بزهکاران شده است، گفت: آنچه که از زندان‌های امروز می‌بینیم زندان‌هایی است برای اصلاح و بازپروری مجرمان، در حقیقت فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها شکل می‌گیرد و افرادی که قبل از ورود به زندان‌ها بی‌سواد و بیکار بودند برایشان در زندان سواد، شغل و فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین حدود 70 رشته مختلف آموزش دینی به زندانیان داده شده و اینکه برخی می‌گویند زندان‌ها دانشگاه جرم‌آموزی است اشتباه است؛ زیرا آن‌ها اطلاعات درستی ندارند و به‌روز نیستند. یکی از اساتید دانشگاه گفته بود که ما 65 درصد مجرم باسابقه در زندان‌ داریم در حالیکه مجرم باسابقه در زندان فقط 16 درصد است و این موضوع نشان از بی‌اطلاعاتی افراد است.

رییس سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد:‌ باید بگوییم ما بیشترین آموزه‌های دینی را در زندان‌ها داریم. هشتاد درصد از زندانیان نمازهای پنج‌گانه خود را به جماعت می‌خواندند و 65 درصد از آن‌ها در کلاس‌های قرآن آموزش می‌بینند.

وی افزود: برای اینکه زندان‌ها به دانشگاه اصلاح تبدیل شود باید اعتبار در اختیار قرار گرفته شود و برای پیشرفت این موضوع اقدام کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.