×

استقلال کانون وکلا موضوعی ملی است

استقلال کانون وکلا موضوعی ملی است

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت استقلال کانون وکلای دادگستری فقط موضوعی صنفی نیست بلکه امری ملی است؛ زیرا در حال حاضر استقلال کانون وکلا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است

استقلال-کانون-وکلا-موضوعی-ملی-است

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: استقلال کانون وکلای دادگستری فقط موضوعی صنفی نیست بلکه امری ملی است؛ زیرا در حال حاضر استقلال کانون وکلا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاپور منوچهری در مراسم تحلیف 345 نفر از کارآموزان وکالت سال 91 که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد خطاب به کارآموزان وکالت اظهار کرد: تا لحظاتی دیگر با ادای سوگند یک لحظه خاص تاریخی از زندگی‌تان آغاز می‌شود. شما باید به مفاد این سوگند دقت کنید؛ زیرا مفاد این سوگند تمام زندگی اجتماعی، خانوادگی و کاری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: شما برای ورود به عرصه وکالت سوگند می‌خورید تا در برابر دستگاه قضایی، مردم و موکلین و طرف دعوا رعایت احترام را داشته باشید تا بتوانید از حق و عدالت دفاع کنید.

منوچهری با بیان اینکه وکالت همانند مذهب علاوه بر صورت ظاهری، صورت باطنی نیز دارد، ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی بخواهد مسلمان شود ادای شهادتین کافی است تا آن را مسلمان بدانیم و کسی هم می‌خواهد وکیل شود پس از مراحل قانونی و سپری کردن مراحل ظاهری که شامل مراحل کارآموزی، اختبار و سوگند است، باید بداند که وکالت دارای یک صورت باطنی است که خیلی مهم‌تر از بعد ظاهری آن است.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان این‌که وکیل دادگستری باید بداند که وظایفش در متن سوگندنامه که دفاع از حق و وکالت است،‌ ذکر شده، ادامه داد: وکیل یک انسان اجتماعی است که در برابر بی‌عدالتی باید راست‌قامت باشد و دفاع کند.

منوچهری با بیان این‌که در جامعه فقط پزشکان، قضات و وکلا هستند که سوگند یاد می‌کنند، تصریح کرد: یاد کردن سوگند وکلا به خاطر اهمیت این شغل است که شما را وادار می‌کند به عنوان یک انسان و یک عضو جامعه بشری به مفاد سوگند توجه کنید.

وی با بیان این‌که شما وکلا باید حافظ عدالت و استقلال کانون وکلای دادگستری باشید، گفت: خوشبختانه استقلال کانون وکلای دادگستری به یک چالش بزرگ حتی در بین بزرگان دولت و جامعه تبدیل شده است؛ بنابراین باید توجه داشت که استقلال کانون وکلای دادگستری امری صنفی نیست که فقط مربوط به وکلا باشد بلکه استقلال وکلا و کانون وکلا امری ملی است و تمام مسوولان اگر احترام برای حقوق ملت ایران قائلند باید از استقلال وکلا و کانون وکلا حمایت کنند.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه وکلای دادگستری دارای وظایف صنفی و ملی در جهت حفظ استقلال کانون وکلا هستند، خاطرنشان کرد: شما وکلا اگر وکیل هم نبودید به عنوان یک انسان و ایرانی لازم بود که با نوشتن و صحبت کردن از استقلال وکیل و نهاد وکالت دفاع کنید.

وی با بیان این‌که شهامت و قانونخواهی و عدالتخواهی وکلا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر شما وکلا شهامت خود را از دست بدهید وکیل خوبی نخواهید بود اگر شما نقطه ضعف نداشته باشید شهامتان را می‌توانید حفظ کنید و برای این کار باید دانش خود را بالا ببرید.

وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری خانه شما وکلاست ادامه داد: خانه خود را رها نکنید و بدانید که همه اعضای کارآموزی و همکاران ما در کمیسیون‌های کانون وکلا در اختیار شما هستند و سعی لازم را داشته باشید تا شأن وکالت و نهاد وکالت را بالاتر ببرید.

نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با ارائه گزارشی از مراسم تحلیف کارآموزان وکالت ادامه داد: تعداد 449 نفر از کارآموزانی که مدارک اتمام دوره کارآموزی تا تاریخ 15/ 11/ 91 تحویل کمیسیون کارآموزی داده بودند، جز لیست اختبار قرار گرفتند.

وی افزود: از تعداد 449 نفر، 387 نفر مجاز به اختبار کتبی و شفاهی شدند که 14 نفر از این تعداد در کلیه دروس کتبی و شفاهی و یک نفر در کلیه دروس اختبار شفاهی غایب بود. در نهایت از تعداد 372 نفر، 29 نفر مردود و 342 نفر قبول شدند که از تعداد قبول شدگان 162 نفر خانم و 181 نفر آقایان هستند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.