×

اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح، غیر قابل گذشت است

اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح، غیر قابل گذشت است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، با بیان اینکه اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح جرم غیرقابل گذشت است، گفت اهانت در قانون نیروهای مسلح، مجازات زندان دارد

اهانت-به-مافوق-و-مادون-در-نیروهای-مسلح،-غیر-قابل-گذشت-است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، با بیان اینکه اهانت به مافوق و مادون در نیروهای مسلح جرم غیرقابل گذشت است، گفت: اهانت در قانون نیروهای مسلح، مجازات زندان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، ابراهیم مهرانفر با بیان اینکه آمار تخلف در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر اقشار مردم بسیار کم است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح به اقتضای وظایف ذاتی خود تلاش می‌کند کوچک‌ترین آلودگی به نیروهای مسلح پاک جمهوری اسلامی نفوذ نکند.

وی با اشاره به اهداف این سازمان که شامل عدالت کیفری، حمایت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه و دفاع از امنیت شهروندان است، افزود: در راستای محقق شدن این اهداف، راهکارهایی چون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات، کشف جرم، تعقیب مجرمین، رسیدگی به تظلمات، شکایات و گزارشات از نیروهای مسلح، رسیدگی، محاکمه، صدور و اجرای حکم و مجازات را دنبال می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با بیان این‌که بر اساس اصل 173 قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح هنگام خدمت است، اضافه کرد: تاکنون سه برنامه پنج ساله از سال 76 تا 91 برای نیروهای مسلح انجام گرفته که شامل آسیب‎شناسی، آسیب‎زدایی و پژوهش با تاکید بر بررسی و ارایه راهکارهای عملیاتی موثر برای پیشگیری از جرایم و تخلفات بوده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات بر روی 20 جرم شایع در نیروهای مسلح کار و بررسی شد و تاکنون حدود 800 راهکار احصاء و تعدادی از آن‌ها برای اجرا در مبادی مربوطه بررسی و ابلاغ شده است و همچنین برنامه چهارم پنج‌ساله نیز تدوین شده است.

مهرانفر با بیان اینکه در سال 91 به دلیل اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با کاهش 7.9 درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته آن مواجه بوده‌ایم، گفت: تاکنون 69 هزار و 550 نفر ساعت آموزشی برای پرسنل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش اطاله‌ دادرسی از دیگر دغدغه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است، افزود: با اقدامات انجام شده در سال 91، میانگین رسیدگی به پرونده‌های دارای زندانی در دادسرا 4.9 روز، رسیدگی در دادگاه 3.7 روز و اجرای احکام 1.8 روز بوده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ادامه داد: همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بدون زندانی در دادسرا 45 روز، در دادگاه 19 روز و اجرای احکام 32 روز است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان به اهمیت تکریم ارباب رجوع در این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تکریم ارباب رجوع، از آنجایی ‌که متهمان، مراجعان و مخاطبان ما افراد خاصی هستند، بنابراین موضوع تکریم ارباب رجوع در این سازمان بسیار حایز اهمیت است.

مهرانفر در پایان به زندان مخصوص نظامیان در اصفهان اشاره کرد و گفت: اگرچه احداث زندان نظامیان تا به حال با 65 درصد پیشرفت مواجه بوده و وعده داده بودیم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، بهره برداری آن با مشکل روبرو است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.