×

جزئیات انهدام مخوفترین باند قاچاق انسان در ایران

جزئیات انهدام مخوفترین باند قاچاق انسان در ایران

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از انهدام باند جعل اسناد و قاچاق انسان خبر داد و گفت سه عضو اصلی و سرکرده این باند که تحت پوشش شرکتی تجاری فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند

جزئیات-انهدام-مخوفترین-باند-قاچاق-انسان-در-ایران

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از انهدام باند جعل اسناد و قاچاق انسان خبر داد و گفت: سه عضو اصلی و سرکرده این باند که تحت پوشش شرکتی تجاری فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند. 

سردار محمود صادقی در تشریح خبرانهدام باند جعل اسناد و قاچاق انسان به کشورهای اروپایی، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی در مورد جعل و قاچاق انسان به کشورهای اروپایی موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرارگرفت و ضمن بررسی آدرس‌ها و محل‌های تردد متهمان مشخص شد خبر صحت داشته و به این شکل پلیس فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
 
وی با بیان اینکه اعضای این باند تحت‌پوشش شرکتی تجاری  که اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در خارج از کشور می‌کرد و دارای مجوز نیز بود، با به خدمت گرفتن افرادی و با پرسه‌زدن در اطراف سفارتخانه‌های کشورهای خارجی، جوانان جویای کار، دختران جوان و اشخاصی را که بنا به دلایلی موفق به اخذ روادید از سفارتخانه متبوعه نمی‌شدند را شناسایی می‌کردند گفت: اعضای این باند با ادعای آشناییت با عوامل و کارمندان سفارتخانه‌ها و دریافت سریع‌تر ویزا، آنان را اغفال می‌کردند.
 
صادقی افزود: بیشتر اشخاص متقاضی تحت عنوان مسافر و از طریق مقصد ثالث به کشورهای اروپایی اعزام می‌شدند، به این صورت که مسافران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس رفته و در آنجا مدارک جعلی در اختیار آنان قرار می‌گرفته وافراد متقاضی از طریق کشتی‌های باری بصورت قاچاق به کشورهای اروپایی اعزام می‌شدند که آنان هنگام ورود به کشورهای مقصد به دلیل دارابودن مدارک جعلی دیپورت می‌شدند.
 
صادقی با بیان اینکه تعدادی سارق در ارتباط با این باند نیز دستگیر شدند، گفت: سارقانی که در این باند فعالیت می‌کردند مدارک و اسناد هویتی افراد را سرقت و به فردی که در یکی از محلات جنوب‌شهر تهران سکنی و از این مدارک در راستای جعل استفاده می‌کرده، منتقل می‌کردند و در عوض به عنوان دستمزد ماده مخدر شیشه دریافت می‌کردند.
 
به گفته وی متهمان پس از تهیه مقدمات، اقدام به خروج مسافران از مرزهای رسمی کشور می‌کردند اما به علت جعلی‌بودن روادید افراد دستگیر می‌شدند.
 
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه، نظر به اهمیت موضوع و گستردگی فعالیت افراد باند، تمامی محل‌های تردد آنان تحت نظر قرار گرفت، اظهار داشت: محل‌های اختفای مدارک شناسایی و فعالیت‌های اعضای این باند شناسایی شد و پلیس طی اقدامی هماهنگ توانست این باند را متلاشی و سه تن از سرکرده‌ها و افراد اصلی آن را دستگیر کند.
 
صادقی افزود: در بازرسی از محل اختفای متهمان تعداد زیادی گذرنامه اصیل ایرانی که برای اخذ روادید توسط متقاضیان تحویل آنان شده بود، شناسنامه ایرانی که سرقتی بود و از اشخاص خاص خریداری کرده بودند، اسناد مالکیت، تصاویر مدارک منجر به صدور روادید و تعدادی مهرهای جعلی ادارات و سازمان های دولتی کشف و ضبط شد و متهمان با قرارهای صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.
 
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از شهروندان، افراد جویای کار و جوانان خواست تا به تبلیغات مندرج در برخی روزنامه‌ها یا اطلاعیه‌های سایت‌ها، توجه نکرده و اسناد و مدارک هویتی خود را در اختیار افراد سودجو قرار ندهند، همچنین در صورت سرقت یا فقدان مدارک هویتی موضوع را سریعا به نزدیکترین مرکز پلیس اطلاع داده تا از سوءاستفاده مدارک جلوگیری شود.
 
وی افزود: تنها مرکز صدور روادید، سفارتخانه‌های کشورهای خارجی است و متقاضیان مراقب باشند تا در دام افراد سودجو با ادعای این که می‌توانند از طریق کشور ثالث برای آنان روادید اخذ کنند، گرفتار نشوند.
 
صادقی درباره چگونگی اخذ روادید سفارتخانه‌هایی که در ایران فعالیت نمی‌کنند نیز گفت: افراد متقاضی برای سفر به این کشورها باید به شرکت‌هایی که مورد تائید و دارای مجوز از وزارت امور خارجه هستند، مراجعه کنند، تا آنها از طریق کشور ثالث روادید اخذ کنند و افراد با مراجعه به این شرکت‌ها پس از اخذ راهنمایی‌های لازم و حداقل یک تا دو هفته می‌توانند ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.