×

افتتاح شبکه تلویزیونی و خبرگزاری قوه قضائیه

افتتاح شبکه تلویزیونی و خبرگزاری قوه قضائیه

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت قوه قضائیه با توجه به اینکه کار زیادی در جامعه انجام می‌دهد، زبان گویایی ندارد و فعالیت‌های آن به جامعه اطلاع داده نمی‌شود

افتتاح-شبکه-تلویزیونی-و-خبرگزاری-قوه-قضائیه وکیل 

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه با توجه به اینکه کار زیادی در جامعه انجام می‌دهد، زبان گویایی ندارد و فعالیت‌های آن به جامعه اطلاع داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر ذوالقدر در همایش تشکیلات قضایی و نهادهای مرتبط قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه بدون در اختیار گرفتن دولت و حکومت اسلامی، احکام اسلامی قابل اجرا نیست، گفت: هر بخش نظام اسلامی باید تلاش کند، نظام الگو را در بخش خود ایجاد کند و این نظام الگو می‌تواند، الهام‌بخش جامعه بشری باشد، همان‌طور که در بیداری اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی جهان اسلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام آرزوهای ما در زمینه مساله قضا در کشور اسلامی ایران در « ارتقای قوه قضاییه» خلاصه می‌شود، افزود: نخستین کار برای ارتقای کارآمدی در قوه قضائیه بحث برنامه‌محوری در این قوه است و قوه قضاییه با این گستردگی، پیچیدگی، ماموریت و مسئولیت نمی‌تواند، بدون برنامه منسجم مدیریت شود.

ذوالقدر تصریح کرد: سال گذشته برنامه پنج ساله سوم قوه قضائیه با کار عمیق و کارشناسی دقیق در پنج فصل اساسی قوه قضائیه، 19 راهبرد کلان و 80 هدف ذیل هر راهبرد و ذیل این اهداف 530 برنامه اجرایی ابلاغ شد و این به عنوان سند بالادستی اداره مبتنی بر برنامه قوه قضائیه است.

معاون راهبردی قوه قضائیه بیان کرد: در آینده نزدیک کارگاه آموزش برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی را در استان‌ها برگزار می‌کنیم تا مدیران در استان‌ها با آخرین فنون مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دومین کار برای ارتقای قوه قضائیه، باز مهندسی ساختار سازمان است، گفت: قوه قضائیه خط مقدم مبارزه با کج‌روی، فساد و جرم است و خودش در ابتدا باید مصون شود و در گذشته نهادی در جلوگیری از جرم و فساد در این قوه وجود نداشته است.

ذوالقدر افزود: یکی دیگر از کارها ایجاد مرکز پژوهش است که باید قوه قضاییه مبتنی بر پژوهش‌های دقیق حرکت و از آخرین دستاوردها و تجربیات بشر استفاده کند.

وی یکی دیگر از کارها برای ارتقای قوه قضاییه را ایجاد رسانه در این قوه دانست و گفت: قوه قضاییه با توجه به اینکه کار زیادی در جامعه انجام می‌دهد، زبان گویایی نسبت به خودش ندارد و فعالیت‌های آن به جامعه اطلاع داده نمی‌شود.

ذوالقدر اظهار کرد: سال گذشته 13 میلیون و 700 هزار پرونده در قوه قضائیه رسیدگی شده و سازمان پزشکی قانونی 2 میلیون و 400 هزار خدمت انجام و 36 میلیون کار ثبتی انجام شده است که جامعه از آن اطلاع چندانی ندارد.

وی گفت: در آینده نزدیک شبکه تلویزیونی، خبرگزاری و روزنامه به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به مردم توسط قوه قضائیه افتتاح می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.