×

ضرورت جذب قاضی در قوه قضائیه-دستگاه قضا با 40 درصد کمبود نیروی انسانی مواجه است

ضرورت جذب قاضی در قوه قضائیه-دستگاه قضا با 40 درصد کمبود نیروی انسانی مواجه است

قاضی دیوان عالی کشور گفت ماده 211 قانون اساسی در برنامه پنجم توسعه این اختیار را به قوه قضاییه داده تا سالانه 800 قاضی را به عنوان نیروی انسانی به خدمت گیرد

ضرورت-جذب-قاضی-در-قوه-قضائیه-دستگاه-قضا-با-40-درصد-کمبود-نیروی-انسانی-مواجه-است

قاضی دیوان عالی کشور گفت: ماده 211 قانون اساسی در برنامه پنجم توسعه این اختیار را به قوه قضاییه داده تا سالانه 800 قاضی را به عنوان نیروی انسانی به خدمت گیرد.

" حجت‌الاسلام موسی قربانی با اشاره به جذب هزار قاضی که در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته، اظهار داشت: ماده 211 قانون اساسی در برنامه پنجم توسعه این اختیار را به قوه قضاییه داده تا سالانه 800 قاضی را به عنوان نیروی انسانی به خدمت گیرد.
 
وی ادامه داد: دلیل این امر این است که تقریبا 60 درصد از پست‌های قضایی دارای  متصدی و بیش از 40 درصد از آن خالی از متصدی است به‌طوری که قوه قضاییه چیزی حدود 40 درصد کمبود قاضی دارد.
 
قاضی دیوان عالی کشور تصریح کرد: خروجی نیروهای موجود در قوه قضاییه  تحت عنوان بازنشستگی و مرگ و میر  از مواردی است که موجب شده  قانونگذار  به منظور حل این مشکل  تمهیداتی را در نظر بگیرد.
 
حجت‌الاسلام قربانی تصریح کرد: قوه قضاییه آیین نامه‌ای را برای جذب نیرو فراهم کرده که در این آیین نامه روش جذب قضات به دو صورت پیش بینی شده است.
 
قاضی دیوان عالی کشور در پایان خاطر نشان کرد: قوه قضاییه با شناسایی قضات دارای صلاحیت به جذب آنها از طریق مصاحبه و کارآموزی پرداخته که البته فراخوان هایی هم در این زمینه منتشر شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.