×

دادستان تهران بدحجابی جرم است

دادستان تهران بدحجابی جرم است

دادستان تهران بدحجابی جرم است

دادستان-تهران-بدحجابی-جرم-است

دادستان تهران گفت: تامین امنیت اجتماعی جامعه باید وظیفه اولیه و جدی همه نهادها و سازمان های متولی باشد و نباید مقابله با جرایم مرتبط با امنیت اجتماعی به دستگاه‌های انتظامی و قضایی محدود شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ‌عباس جعفری دولت آبادی در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه 21 (ارشاد) تهران اظهار کرد: در شرایط فعلی، امنیت اجتماعی جامعه از جهات مختلف مورد تهدید قرار گرفته است و دشمنان اسلام و انقلاب نیز سعی می‌کنند از این وضعیت برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده نمایند.

دادستان تهران با اشاره به این‌که بدحجابی جرم تلقی می‌شود، ‌گفت : علما و متدینین در مورد وضعیت پوشش ابراز نگرانی می‌کنند این در حالی است که نیروهای پلیس و همکاران ما در دستگاه قضایی با جدیت، تلاش‌های زیادی را در این زمینه انجام می‌دهند و ضرورت دارد نهادهای فرهنگی هم به موازات اقدامات انتظامی و قضایی به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.

دادستان تهران در ادامه هم چنین به موضوع فن آوری های جدید و فضای مجازی پرداخت و افزود: اگر مظاهر جدید تمدن در خدمت پیشرفت جامعه قرار گیرد مفید خواهد بود، اما متاسفانه همزمان با توسعه این ابزارها،‌ عده‌ای در جهت رسیدن به مقاصد خود از آنها سوء‌استفاده می‌کنند و سعی دارند تا با ایجاد انحراف فکری،‌ جوانان برومند این کشور را از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دور کنند.

وی در این زمینه به توزیع لوح های فشرده حاوی فیلم ها و تصاویر مبتذل و مستهجن در برخی مناطق تهران اشاره کرد و افزود : برخورد با توزیع کنندگان این اقلام ضروری است اما نیروی انتظامی باید اعضای اصلی مراکز و باندهای توزیع این لوح ها را شناسایی و به دادسرا معرفی نماید و همکاران ما در دادسرا نیز حداکثر مجازات قانونی را در مورد متهمین چنین جرایمی اعمال کنند. جعفری همچنین جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی را نیز از جمله موضوعات مهم دانست و افزود : هر چند چنین جرایمی در همه جوامع وجود دارد، اما پلیس و قوه قضائیه باید در این خصوص به ویژه با باندهای سازمان یافته که از طریق برگزاری مجالس لهو و لعب،‌ چنین جرایمی را مرتکب می‌شوند مقابله جدی نمایند.

دادستان تهران افزود: هر چند چنین جرایمی از لحاظ کمیت در حد پایینی قرار دارد اما همین میزان اندک نیز می تواند موجب تقلیل امنیت جامعه شود. دادستان تهران با اشاره به جرم جعل به عنوان یکی دیگر از مسایلی که امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد، افزود: جرایمی که توسط عده‌ای در خصوص جعل اسناد، مدارک و هویت صورت می‌گیرد، از حیث تاثیرگذاری بر امنیت جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی در برخی موارد مثل جعل اسکناس ، می تواند امنیت اقتصادی کشور را نیز تهدید کند و لازم است که در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

جعفری در ادامه " آسیب های اجتماعی" را نیز یکی دیگر از موارد تهدید امنیت اجتماعی برشمرد و گفت: کاهش برخی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق،‌ اعتیاد و فرار از منزل ضروری است.

وی تاکید کرد: ناامنی‌های اجتماعی بر بستر آسیب‌ها شکل می‌گیرند و رشد می‌کنند و مجرمین نیز از دل چنین آسیب‌هایی بیرون می‌آیند. دادستان تهران اضافه کرد: در زمان حاضر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در بخش پیشگیری از جرم به وظایف خود عمل می‌کنند اما در این زمینه نیز بار مسوولیت تنها برعهده ما نیست، بلکه باید در کشور سرمایه گذاری پیشگیرانه توسط همه نهادهای متولی از جمله دولت صورت گیرد و ما امیدواریم بیست و شش نهاد و سازمانی که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث مقابله با تهدیدهای اجتماعی مسوولیت برعهده دارند به وظایف خود عمل نمایند تا شاهد کاهش جرایم مرتبط با امنیت در کشور به ویژه در تهران باشیم.

وی در پایان حجت الاسلام عباسعلی حوزان را به عنوان سرپرست جدید دادسرای ناحیه 21 (‌ارشاد )‌ معرفی کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.