×

انتقاد مرکز معاضدت قضایی از برخی دادگاه ها-مشاوره رایگان با اعمال شاقه

انتقاد مرکز معاضدت قضایی از برخی دادگاه ها-مشاوره رایگان با اعمال شاقه

معاون مرکز معاضدت قضایی کانون وکلا گفت بر اساس قوانین کانونهای وکلا در تمامی دادگاهها وکلایی را برای مشاوره رایگان یا همان معاضدت قضایی در نظر می گیرند ولی شرایط انجام این معاضدت در برخی موارد برای وکلا بسیار سخت شده است

انتقاد-مرکز-معاضدت-قضایی-از-برخی-دادگاه-ها-مشاوره-رایگان-با-اعمال-شاقه

معاون مرکز معاضدت قضایی کانون وکلا گفت: بر اساس قوانین کانونهای وکلا در تمامی دادگاهها وکلایی را برای مشاوره رایگان یا همان معاضدت قضایی در نظر می گیرند ولی شرایط انجام این معاضدت در برخی موارد برای وکلا بسیار سخت شده است.

محمد قربانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کانونهای وکلا از لحاظ هزینه و در آمد در مضیقه هستند گفت: با تمام این موارد همچنان معاضدت قضایی در دستور کار کانونهای وکلا قرار دارد و صدها وکیل شهروندان را در دادگاهها راهنمایی و معاضدت می کنند.
 
وی با انتقاد از برخی نا هماهنگیها در تامین مکان برای وکلای مشاور در دادگاه ها گفت: برخی از دادگاههای تهران حتی جایی برای استقرار وکلا اختصاص نمی دهند. البته تنها بحث مکان نیست برخی دادگاهها حتی برای وکلایی که کار معاضدت انجام می دهند یک فنجان چایی هم نمی آورند چه رسد به کولر یا میز و صندلی مناسب. به قول معروف بسیاری از وکلا با خود فلاکس چای و تجهیزات لازم برای کار اداری را همراه می برند تا بتوانند در مدت زمانی که در دادگاه حضور دارند خدمات معاضدتی خوبی به شهروندان ارائه کنند.
 
معاون مرکز معاضدت قضایی کانون وکلای مرکز اظهار داشت: اکنون در برخی مراکز و مجتمع های قضایی مانند شهید مطهری، جنایی و محلاتی وکلا با مشکلاتی روبرو هستند. به اعتقاد من حق مردم است که در دادگاهها مشاوره حقوقی شوند و حالا که کانون های وکلا این خدمات را ارائه می کنند بهتر است قوه قضائیه هم همکاری خوبی داشته باشد.
 
قربانیان با اشاره به بحث وکیل خانواده هم گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی فرد از سن 18 سالگی دارای وکیل می شود و حتی برای خرید دوچرخه هم از وکیل خود استفاده می کند ولی این موضوع در کشور هنوز فرهنگ سازی نشده است که نیازمند عزم جدی سازمانهای قضایی و حتی دولت برای تحقق این موضوع است.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.