×

ایرادات قانون مجازات اسلامی ‌برطرف شد-جامعه حقوقی برای جلوگیری از تحریم کاری نکرد

ایرادات قانون مجازات اسلامی ‌برطرف شد-جامعه حقوقی برای جلوگیری از تحریم کاری نکرد

عضو و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با ابراز گله‎مندی از جامعه حقوقی کشور گفت متاسفانه جامعه حقوقی در مسائل مهم کشوری خیلی فعال عمل نکرده است

ایرادات-قانون-مجازات-اسلامی-‌برطرف-شد-جامعه-حقوقی-برای-جلوگیری-از-تحریم-کاری-نکرد وکیل 

عضو و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با ابراز گله‎مندی از جامعه حقوقی کشور گفت: متاسفانه جامعه حقوقی در مسائل مهم کشوری خیلی فعال عمل نکرده است.  

 محمدعلی اسفنانی بعدازظهر امروز در هفتمین آیین تحلیف کارآموزان وکالت و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: سال‌هاست کشور در اثر تحریم‎های به ناحق دشمنان، دچار آسیب و خسران است اما باید این سوال اساسی را پرسید که جامعه حقوقی در این زمینه چه قدمی برداشته است؟.
 
وی با طرح سوالات متعددی خطاب به وکلای گلستان افزود: جامعه حقوقی آیا برای جبران خسارت‎های وارده به کشور و ترور شخصیت‎های ارزشمند و دانشمند اقدامی انجام داده است؟ آیا مشکلاتی که برای دولت به وجود آمد کاری کرده است؟ جامعه حقوقی می‎توانست راهکارهایی برای برون‎رفت از مشکلات ارائه دهد و حق تضییع شده را مطالبه کند.
 
اجازه نخواهیم داد آسیبی به استقلال وکلا وارد شود
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی؛ نسبت به اصلاح تشکیل قانون دادگاه‎های عمومی و انقلاب تاکید کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‎های مهمی که جامعه وکالت و کانون‎ها وکلا با آن مواجه هستند این است که مبادا مصوبه‎ای تصویب شود که استقلال وکلا آسیب ببیند.
 
اسفنانی متذکر شد: اجازه نخواهیم داد آسیبی به استقلال وکلا وارد شود و تا حدی که در توان داریم ایستادگی خواهیم کرد.
 
وی در خصوص مجلس و کمیسیون قضایی یادآور شد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با وجودی که مهمترین کمیسیون مجلس محسوب می‎‎شوند و مرجع تمام کمیسیون‎ها برای نامگذاری هستند اما از لحاظ عددی کمترین تعداد را در بین کمیسیون‎ها دارند.
 
ایرادات قانون مجازات اسلامی در مجلس نهم برطرف شد
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به لحاظ محتوایی این دوره مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‎های حقوقی و قضایی یکی از کمیسیون‎های مقبول و پرکار محسوب می‎شوند.
 
اسفنانی با اشاره به تصویب قانون مجازات اسلامی بیان داشت: نمی‎توان این قانون را خالی از اشکال دانست، بخش عمده این قانون در مجلس هشتم تصویب شد و در مجلس نهم نیز ایرادات آن برطرف شد اما هنوز ایراداتی بر آن وارد است.
 
به گفته وی؛ قانون حمایت از خانواده تصویب و رفع ایراد شده است.
 
عضو و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین بخشی که در کمیسیون به آن پرداخته شده و مورد تصویب قرار گرفته است اصلاح لایحه محکومیت‎های مالی بوده است که تفاوت ماهیت جدی در مقابل قانون سابق کاملا مشهود است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.