×

حق شکایت چک و طلاق 13 هزار تومان-با 200 هزار تومان خانه های اجاره ای را ثبت می کنیم

حق شکایت چک و طلاق 13 هزار تومان-با 200 هزار تومان خانه های اجاره ای را ثبت می کنیم

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد تعرفه های پیشخوان قضایی ابلاغ شده و شهروندان برای ثبت 47 خدمت قضایی در 10تا 13 هزار تومان هزینه پرداخت می کنند که ثبت درخواست طلاق و چک برگشتی هم شامل همین تعرفه می شود

حق-شکایت-چک-و-طلاق-13-هزار-تومان-با-200-هزار-تومان-خانه-های-اجاره-ای-را-ثبت-می-کنیم وکیل 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد تعرفه های پیشخوان قضایی ابلاغ شده و شهروندان برای ثبت 47 خدمت قضایی در 10تا 13 هزار تومان هزینه پرداخت می کنند که ثبت درخواست طلاق و چک برگشتی هم شامل همین تعرفه می شود.

جدول ارائه خدمات قضایی در دفاتر پیشخوان قضایی تهران + آدرس (اینجا)

دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی + PDF (اینجا)

محمدرضا دشتی اردکانی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از نخبگان حقوقی کشور در پاسخ به خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان قضایی در تهران گفت: یک سال است که موضوع دفاتر پیشخوان قضایی مطرح است و بالاخره توانستیم در سال گذشته 40 دفترخانه تهران را با همکاری قوه قضاییه به دفتر پیشخوان تبدیل کنیم و هم اکنون 47 خدمت قضایی در این دفاتر انجام می شود.
 
وی افزود: دفترخانه ها 4 ماه بدون دریافت هزینه درخواستهای قضایی مردم را ثبت کردند که در روزهای اخیر تعرفه ها ابلاغ شده و شهروندان برای ثبت خدمات قضایی میانیگن 10 تا 13 هزار تومان باید پرداخت کنند.
 
کانون سردفتران همچنین درمورد چالش میان پلیس و دفترخانه ها در مورد ثبت سند خودرو گفت: قانون می گوید پلیس وظیفه تعویض پلاک و دفترخانه وظیفه صدور سند مالکیت را دارد و چون هنوز آئین نامه این قانون در هیات تطبیق مصوبات معطل مانده است پلیس به اجرای آن تن نمی دهد.
 
دشتی اردکانی همچنین از اجرای سراسری ثبت اجاره نامه در 7350 دفتر خانه کشور خبر داد و گفت: شهروندان می توانند با پرداخت 25 تا 250 هزارتومان ملک استیجاری خود را در دفترخانه ها ثبت کنند و خیالشان راحت باشد چرا که در صورت هر گونه مشکل اداره اجرایی سازمان ثبت با عنوان دادگستری کوچک وارد می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.