×

الحاق ایران به معاهده بین المللی ثبت اختراعات

الحاق ایران به معاهده بین المللی ثبت اختراعات

طی مراسمی ؛ سند الحاق کشورمان به معاهده همکاری در ثبت بین المللی اختراعات توسط معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی به عنوان امین معاهده تسلیم شد

الحاق-ایران-به-معاهده-بین-المللی-ثبت-اختراعات

 طی مراسمی ؛ سند الحاق کشورمان به معاهده همکاری در ثبت بین المللی اختراعات توسط معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی به عنوان امین معاهده تسلیم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی،  سند الحاق کشورمان به معاهده همکاری در ثبت بین المللی اختراعات توسط معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی به عنوان امین معاهده تسلیم شد.

در این مراسم که سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو و جمعی از مدیران ارشد سازمان جهانی مالکیت معنوی و ثبت اسناد واملاک کشورمان نیز حضور داشتند؛ مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی «وایپو» ضمن تأیید پیشرفت های شگرف کشورمان در حوزه علم و فناوری و تامین و تجهیز زیرساخت های لازم دیجیتالی، ورود ایران به عنوان کشوری مهم در حوزه مالکیت معنوی به این معاهده مهم را کمک به جهان شمولی هرچه بیشتر این معاهده عنوان کرد.

"فرانسیس گری" هم چنین با اشاره به حضور فعال ایران در مذاکرات و نشست های مختلف وایپو، اظهار داشت : ایران یکی از کشورهای اثرگذار در فرایند مذاکرات و تدوین اسناد و معاهدات مربوط به حوزه مالکیت معنوی است.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشورمان نیز طی سخنانی با اشاره این که زندگی امروز بدون توجه به مالکیت­‌های معنوی که بخشی از موجودیت انسان هاست، بی معنی است، گفت: اجرای عدالت بدون توجه به حقوق ناشی از مالکیت معنوی، مقدور نخواهد بود.

احمد تویسرکانی افزود: در عصر کنونی که انفجار اطلاعات و نیز گسترش ارتباطات، جوامع را به هم نزدیک و انسان ها را در کنار هم قرار داده است، التزام همه به مقررات عادلانه و رعایت حقوق یکدیگر می تواند نظم حقوقـــی مناسب را برقرار و زندگی را برای همه شیرین کند.

وی با تأکید بر نقش مهم سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایجاد هنجارهای مناسب و عادلانه در زمینه IP و ارتقای نظم حقوقی بین الملل گفت:  نقش مدیران این سازمان مهم بین المللی، در برهه رشد و شکوفایی فعلی، تاریخی و اثرگذار است.

تویسرکانی به رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون ایران با حدود 4 میلیون دانشجو در مقاطع تحصیلات عالی، جزو ده کشور اول دنیا از جهت نسبت دانشجو به کل جمعیت کشور است و بنا به تأیید مراجع معتبر بین المللی، از لحاظ تولید مقالات علمی، دارای رتبه 15 دنیا و رتبه اول منطقه است.

معاون قوه قضاییه کشورمان یادآور شد: رشد فزاینده نوآوریها و اختراعات در کشور ما کاملا محسوس و انکارناپذیراست و مسئولیت ما و شما، توجه به حقوق ناشی از این تلاش ها است. کشور ما حدود صد سال سابقه ثبت حقوق مالکیت های معنوی در سطح ملی دارد و امروز سیستم ثبت اختراعات، علایم تجاری، نشانه های جغرافیایی کالا و طرح های صنعتی با برخورداری از پیشرفته ترین روش ها و نرم افزارها به نحو الکترونیک و شبانه روزی در سطح ملی، خدمات ثبتی را ارایه  می‌کند.

تویسرکانی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اجرایی کردن معاهدات متعدد مالکیت صنعتی، تلاش فراوانی در جهت ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای فعالانه و اثربخش «PCT » انجام داده است، یادآور شد: تصویب قانون در پارلمان کشور مبنی بر اجازه الحاق به این معاهده، یکی از این اقدامات بوده است.

وی گفت: خوشبختانه امروز با تودیع سند الحاق این معاهده به سازمان جهانی مالکیت معنوی، آمادگی ارایه خدمات الکترونیک و غیر حضوری به متقاضیان در این بخش وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های دکتر فرانسیس گری؛ مدیرکل وایپو و سایر مدیران  این سازمان؛  بر لزوم تداوم و توسعه همکاری های دو جانبه، بیش از پیش تأکید کرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.