×

دکتر حسین میر محمد صادقی اقدام احمدی نژاد در توقیف لایحه وکالت خلاف قانون است

دکتر حسین میر محمد صادقی اقدام احمدی نژاد در توقیف لایحه وکالت خلاف قانون است

معرفی وزیر دادگستری یکی از سخت‌ترین انتخابهای روحانی-اقدام احمدی‌نژاد در توقف لایحه وکالت خلاف قانون است

دکتر-حسین-میر-محمد-صادقی-اقدام-احمدی-نژاد-در-توقیف-لایحه-وکالت-خلاف-قانون-است

معرفی وزیر دادگستری یکی از سخت‌ترین انتخابهای روحانی-اقدام احمدی‌نژاد در توقف لایحه وکالت خلاف قانون است.

سخنگوی سابق قوه قضائیه گفت: انتخاب وزیر دادگستری به عنوان فرد هماهنگ کننده میان قوا و چهره ای اعتدال گرا یکی از سخت ترین انتخابهای حسن روحانی است.

حسین میرمحمد صادقی در مورد گزینه های احتمالی برای تصدی وزارت دادگستری در دولت یازدهم گفت: به اعتقاد من جدا از وظایف و اختیارات اندک وزارت دادگستری شخص وزیر دادگستری نقش بسیار مهمی برای هماهنگی قوا دارد و همین کار وزیر دادگستری را بسیار مشکل می کند. اگر نام این دولت تدبیر و امید و اعتدال است قطعا انتخاب وزیر دادگستری که رویه اعتدال داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به گروه های حقوقی اعم از دانشگاهیان، سردفتران، وکلا و حقوقدانان گفت: قطعا وزیر دادگستری که دولت انتخاب می کند باید مورد قبول این گروه ها هم باشد چرا که این گروه ها به نوعی از مراجع حقوقی کشور محسوب می شوند.
 
این حقوقدان و استاد دانشگاه در مورد دستور رئیس جمهور برای توقف ادامه بررسی لایحه جامع وکالت گفت: این دستور جنبه قانونی ندارد و خلاف قانون است. اگر بنا باشد رئیس قوه مجریه جلوی لوایح قضایی را بر اساس سلیقه خود بگیرد سنگ روی سنگ بند نمی شود. اگر این باب باز شود شروعی برای آغاز بی قانونی است.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.