هانیه سلمانى ارانى وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا
وحید رجا وکیل پایه یک  دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
دکتر حسن محسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
موسسه حقوقی سفیر منشور آریا با مدیریت خانم ناهید صابری وکیل پایه یک دادگستری
رامین مهرآسا وکیل پایه یک دادگستری و  مشاور حقوقی
منوچهر ناصری فر مشاور حقوقی قوه قضائیه و وکیل دادگستری
وب سایت سید سعید میرمحمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی  قوه قضائیه محقق دکتری حقوقی و مدرس دانشگاه
علیرضا هادیان وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

دکتر مجید ابهری: حدس میزنیم 25 درصد معتادان یقه سفید باشند

ارسالی توسط رضا خوشیاران وکیل پایه یک دادگستری
دکتر مجید ابهری: حدس میزنیم 25 درصد معتادان یقه سفید باشند

واژه «یقه‌سفید» خیلی وقت پیش لقبی مخصوص تکنوکرات‌ها (فن‌سالاران) بود، متخصصانی که در موارد مختلف به سیاسیون یا حاکمان کمک فنی می‌کردند ، حالا این واژه وارد دنیا جرم و آسیب نیز شده است.

واژه «یقه‌سفید» خیلی وقت پیش لقبی مخصوص تکنوکرات‌ها (فن‌سالاران) بود، متخصصانی که در موارد مختلف به سیاسیون یا حاکمان کمک فنی می‌کردند ، حالا این واژه وارد دنیا جرم و آسیب نیز شده است.

درباره این گروه و حضور آنان در جامعه معتادان به گفت‌وگو با دکتر «مجید ابهری»، پژوهشگر و متخصص علوم اجتماعی پرداخته‌ایم که می‌خوانید. 

مجرمان یقه سفید چه کسانی هستند؟

یک سری آدم پولدار و تحصیل‌کرده که وارد دنیای جرم و آسیب شده‌اند و هیچ وقتی فردی که از کنار این افراد عبور می‌کنند به ذهنش خطور نمی‌کند که این فرد یک معتاد، سارق، کلاهبردار و خلافکار است. 

برخی از متخصصان علوم اجتماعی معتقدند به کار بردن این اصلاح برای این افراد اصلاً درست نیست؛ چرا این اسم را برای آنان به کار می‌برید؟

این یک اصطلاح است که باب شدن آن دست من و شما نیست و به سال‌های خیلی دور حتی قبل از انقلاب بر می‌گردد؛ البته استفاده از آن 10 سالی می‌شود که رایج شده است. به هر حال این مجرمان افراد تروتمیزی هستند،‌ آنان مورد اتهام فکری جامعه قرار نمی‌گیرند و به نظرم یقه سفید اسم مناسبی برای آنان است. 

بین این افراد، معتاد هم وجود دارد؟

بله به طور قطع وجود دارد. برخی برآوردها حاکی از آن است که 25 درصد از معتادان کشور را یقه سفیدها تشکیل می‌دهند. یادتان باشد این افراد هیچ شباهتی به تصویر کلی جامعه از یک معتاد که او را فردی ژولیده، کثیف و خمار می‌دانند، ندارد. معتادان یقه سفید، ثروتمند، تحصیل‌کرده و اصطلاحا باکلاس هستند و به هیچ وجه به ذهن شما خطور نمی‌کند که این فرد نیز می‌توان بخشی از جامعه آماری آسیب‌‌های اجتماعی را تشکیل دهد. 

این آمار 25 درصد را چطور و به استناد چه تحقیقاتی اعلام می‌کنید؟

گفتم که برآورد ما این عدد؛ اما شاید هم بیشتر باشد. اکنون ما 3 میلیون معتاد معلوم و اعلامی داریم که باید به این جمعیت 25 درصد یعنی 750 هزار نفر را اضافه کرد. این را باید در نظر گرفت که این افراد برای ترک به هیچ مرکزی مراجعه نمی‌‌کنند که در جامعه آماری جای بگیرند، آنان هر وقت نیاز به ترک مواد مخدر داشته باشند انواع و اقسام داروهای گران‌قیمت و کمیاب را تهیه می‌کنند و در خانه از شر مواد مخدر خلاص می‌شوند؛ به همین دلیل باید با حدس و گمان درباره تعدادشان حرف زد. 

معتادان یقه سفید بیشتر چه مخدری مصرف می‌کنند؟

بیشتر مخدرهای صنعتی و در کل هر مخدری که گران‌تر باشد؛ از کوکایین و گراس گرفته تا شیشه و ال‌اس‌دی. این مخدرها وابستگی روانی بسیار زیادی را در فرد مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند. این را نیز باید در نظر گرفت این مواد مانند مصرف‌کنندگان خود تروتمیز هستند؛ یعنی خیلی راحت مصرف می‌شوند و بو و دود ندارند؛ اما در کنار این مزایا خماری بسیار متفاوتی دارند، ترک کردن آنها بسیار سخت است و برای ترک نیاز به داروهای اعصاب و روان خاصی دارند. 

چطور می‌توان این افراد را شناسایی کرد؟

فقط با آزمایش می‌توان دست آنان را رو کرد، راه دیگری ندارد. ظاهر آنان بسیار آراسته است و اصلاً نمی‌توان به این افراد شک کرد. 

چطور می‌توان از افزایش معتادان یقه‌سفید جلوگیری کرد؟

با اطلاع‌رسانی؛ خیلی از مصرف‌کنندگان نمی‌دانند که کوکایین 20 برابر تریاک روی اعصاب اثر می‌گذارد و توهم شیشه 100 برابر تریاک است. ضمن این که این مخدرها بعد از 2 بار مصرف، اعتیادآور هستند و ترک کردنشان کار بسیار سختی است. البته افزایش میل جنسی بعد از استفاده باعث رواج مصرف این مخدرها نیز شده است؛ زیرا بعد از مصرف این مخدرها توانایی جنسی فرد مصرف کننده به شدت زیاد می‌شود و همین اتفاق فرد را به مصرف بیشتر تشویق می‌کند. البته این میل فقط تا بار دوم مصرف دوام دارد و بعد از آن اثر عکس می‌گذارد؛ اما مصرف‌کننده دیگر نمی‌تواند از شر ماده مخدر خلاص شود. 

شما اعلام می‌کنید که شیشه مخدر گرانی است و یقه‌سفیدها از آن استفاده می‌کنند، چرا این روزها بیشتر معتادان بی پول هم به مصرف آن روی آورده‌اند؟

شیشه خالص گران است؛ اما این مخدر را می‌توان در یک مکان 4 متری هم همراه با ناخالصی تولید کرد. در ایران افزودنی‌های زیادی به آن اضافه می‌کنند که باعث می‌شود قیمت این مخدر کاهش یابد اما آسیب‌های ناشی از آن هزاران برابر می‌شود. اکنون 90 درصد شیشه مصرفی در کشور و میان جوانان تقلبی و مخلوط است. این اتفاق برای کراک هم افتاده است به همین دلیل این ماده مخدر بعد از مدتی بافت بدن را متلاشی می‌کند. این را نیز بدانید که بیشتر کسانی که دست به قتل‌های فجیع می‌زنند مصرف کنندگان شیشه تقلبی هستند. 

این همه سازمان برای کاهش اعتیاد وجود دارد، چرا هر روز بر تعداد معتادان اضافه می‌شود؟

متولی اصلی پیشگیری، درمان و کاهش اعتیاد در کشور سازمان بهزیستی است. اگر کم کاری وجود دارد از سوی این سازمان است که نمی‌تواند از خدمات سایر سازمان‌ها استفاده و این خدمات را سازماندهی کنند؛ به همین دلیل هر کسی هر طور دوست دارد و صلاح می‌داند وارد کارزار مواد مخدر می‌شود. وظیفه ایجاد مراکز ترک اعتیاد، حمایت از معتادان حین ترک، ارائه خدمات پیشگیرانه به خانواده‌هایی که معتاد دارند و ده‌ها فعالیت دیگر با بهزیستی است. نظارت بر کمپ‌ها را نیز باید به این وظایف اضافه کرد؛ اما کمتر شنید‌ه‌ایم یک کمپ به دلیل نداشتن مجوز از سوی بهزیستی بسته شده باشد در حالی که بسیاری از کمپ‌ها مجوز فعالیت ندارند و اعضای آن را کسانی تشکیل می‌دهند که خودشان سه‌چهار سال پیش مصرف‌کننده بوده‌اند.
منبع : روزنامه حمایت

مطالب مرتبط

استقلال حرفه وکالت از دیدگاه استانداردهای جهانی

نام نویسنده
استقلال حرفه وکالت از دیدگاه استانداردهای جهانی

دکتر مجید پوراستاد در کشور ما استقلال کانون وکلا بیشتر به معنای عدم وابستگی به قوه قضاییه و یا قوه مجریه تعبیر و کمتر از استقلال آن از قوه قانون گذاری نام برده می شود. بر اساس استانداردهای جهانی حرفه وکالت باید «خودگردان» باشد و خودگردانی بدان معناست که در تدوین قوانین مربوط به خود، ابتکار عمل را در دست داشته باشد و یا حداقل در تنظیم مقررات حرفه ای خود نقش اساسی ایفا می کند.

ادامه مطلب ...

آیت الله لاریجانی: دو لایحه مهم قضاپی سریعتر تصویب شود-لایحه اصلاح قانون محکومیت های مالی و لایحه وکالت

نام نویسنده
آیت الله لاریجانی: دو لایحه مهم قضاپی سریعتر تصویب شود-لایحه اصلاح قانون محکومیت های مالی و لایحه وکالت

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست. رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس خواست لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت هرچه سریعتر در مجلس بررسی و تصویب شود.

ادامه مطلب ...

کنگره ملی وکلا: دومین اجلاس

نام نویسنده
کنگره ملی وکلا: دومین اجلاس

شاید قید دومین در بادی امر این مهم را به ذهن متبادر سازد که کاستی های نخستین اجلاس می بایست رفع گردیده و نوآوری های بسیاری نیز علی القاعده در آن مطرح شده باشد و حال آنکه...

ادامه مطلب ...

متن پیشنهادی قانون جامع وکالت-اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

نام نویسنده
متن پیشنهادی قانون جامع وکالت-اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

متن پیشنهادی قانون جامع وکالت-اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران-اسکودا

ادامه مطلب ...

استقلال کانون وکلای دادگستری 60 ساله شد

نام نویسنده
استقلال کانون وکلای دادگستری 60 ساله شد

وکالت به معنای امروزی آن از حدود سال 1294 شمسی در ایران مطرح شد اما با توجه به تحولات زمانی به ویژه بعد از پایان جنگ دوم جهانی و ایجاد فرصت برای طرح افکار و عقاید جدید، در ایران نیز این مطلب مطرح شد که وکیل باید استقلال داشته و به یک کانون وکلای مستقل وابسته باشد.

ادامه مطلب ...

دعوت وکلا به مقاومت در برابر هجمه‌های وارده به استقلال وکیل و کانون وکلادر مراسم گرامیداشت سالروز وکیل مدافع

نام نویسنده
دعوت وکلا به مقاومت در برابر هجمه‌های وارده به استقلال وکیل و کانون وکلادر مراسم گرامیداشت سالروز وکیل مدافع

مراسم گرامیداشت شصت و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و فرا رسیدن هفتم اسفند - روز وکیل مدافع - عصر روز یک‌شنبه در آمفی تئاتر وزارت کشور برگزار شد و طی آن سخنرانان از جامعه‌ی وکالت خواستند در برابر هجمه‌های اخیر به کانون‌های وکلا مقاومت کنند.

ادامه مطلب ...

یکی از پایه‌ای‌ترین تضمینات دفاع، وجود وکیل مدافع مستقل است

نام نویسنده
یکی از پایه‌ای‌ترین تضمینات دفاع، وجود وکیل مدافع مستقل است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران: یکی از پایه‌ای‌ترین تضمینات دفاع، وجود وکیل مدافع مستقل است

ادامه مطلب ...

برخوردها با وکیل، مناسب نظام عدالت قضایی نیست

نام نویسنده
برخوردها با وکیل، مناسب نظام عدالت قضایی نیست

وکیل باید بداند قبل از دفاع حین دفاع و بعد از آن از امنیت کافی برخوردار است. وکیل حتی اگر در مقابل این قوه از کسی دفاع کند باید بداند تبعاتی متوجه او نیست.

ادامه مطلب ...

رنج‌های وکیل مدافع

نام نویسنده
رنج‌های وکیل مدافع

رنج‌هایی وکیل مدافع دادگستری زمانی می‌تواند پایان یابد که از یک سو قانون به طور کامل سرلوحه رفتار و کردار و عمل همه شهروندان و حاکمان و دولتمردان قرار گیرد و از سوی دیگر شهروندان و حاکمان انتخاب وکیل را برای خود به عنوان یک سرمایه بنگرند نه به عنوان رنج‌هایی وکیل مدافع دادگستری زمانی می‌تواند پایان یابد که از یک سو قانون به طور کامل سرلوحه رفتار و کردار و عمل همه شهروندان و حاکمان و دولتمردان قرار گیرد و از سوی دیگر شهروندان و حاکمان انتخاب وکیل را برای خود به عنوان یک سرمایه بنگرند نه به عنوان هزینه.هزینه.

ادامه مطلب ...

با از بین رفتن استقلال وکلا، حق دفاع شهروندان خدشه دار میشود

نام نویسنده
با از بین رفتن استقلال وکلا، حق دفاع شهروندان خدشه دار میشود

یومرث سپهری در هیات عمومی فوق‌العاده کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام با موضوع بررسی لایحه جامع وکالت اظهارکرد: صرفنظر از مواد این لایحه که موضوع استقلال کانون وکلا و وکیل را به طور کلی منتفی می کند، لایحه از نظر طراحی و تعریف ساختار سازمان وکالت و شورای عالی وکالت و پاسخگویی و برآورد نیازهای روز بسیار ضعیف بوده و غیرجامع است و از این دیدگاه نیز به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد، در حالی که عنوان جامع به آن داده شده است.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
1 دیدگاه
تصویر کاربر نظریاری تلوکی

نظریاری تلوکی

1393-04-30
بنام خداوند بزرگ آیاچنین پرونده قابل اقدام داردباتوجه به اینکه این همه مسئولین مازندران حمایت می نماییند سلام علیکم موضوع : تصویب مصوبه خلاف قانون وخارج ازصلاحیت واختیارات قانونی شورای شهروشهرداری برخلاف حق وقوانین موجد حق می باشدوبه نوعی سوءاستفاده ازاختیارات و ایجادمزاحمت گوناگون وضررو زیان مادی ومعنوی بویژه ازلحاظ زیست محیطی برای ساکنین محل که دارای حقوق مکتسبه بودیم رافراهم نمودند0تقاضای دستورشایسته راازآن مقام محترم داریم 1-طبق اصل ۳۳قانون اساسی-هیچ‌کس را نمی‌توان از محل اقامت خود تبعید کرد یا از اقامت در محل مورد علاقه‏اش ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور ساخت، مگر در مواردی که قانون مقرر می‌دارد- 2-طبقاصل ۴۰قانون اساسی-هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد- 3-طبقاصل 50قانون اساسی -در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است0احتراما" به استحضار می رسانداینجانب نظریاری تلوکی و000در رابطه باپمپ بنزین که احداث آن ازسال 87تابه تاریخ 91 بطول انجامید سرانجام درتاریخ28/12/91ساعت هشت شب به کمک بعضی از مسئولین به اصطلاح بزرگ شهر واستان موفق شدند درمخزن آن بنزین ریخته ودر آن تاریخ وساعت نه دادگاه ونه پاسگاه و000بازنمی باشدواقع درقائمشهر میدان جانبازان جنب کوچه رسالت بپیوست درخواست جهت دستور اقدام مقتضی به حضورتان ارسال می گردد0 زمینی واقع درقائمشهر- میدان جانبازان-جنب کوچه رسالت متعلق به آقای عباس محسنی درطرح جامعه شهری دارای کاربری فضای سبزحفاظتی می باشد0نامبرده تقاضای تغییرکاربری رابه تجهیزات شهری (جایگاه پمپ بنزین)نمود0بدون رعایت ردیف34ماده71قانون تشکیلات0وظایف وانتخابات شورای های اسلامی کشوروانتخاب شهرداری مصوب1/3/1375بااصلاحات بعدی مبنی بربررسی وتاییدطرح جامع شهرسازی وتفصیلی پس ازارائه شهرداری وارسال به مراجع ذیربط(کمیسون ماده 5 قانون تاسیس شورایعالی شهر سازی ومعماری ایران مصوب22/12/1375بااصلاحات بعدی)جهت تصویب نهائی به کمیسیون ماده 5 قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی ومعماری استان مازندران ارجاع شد0این کمیسیون درتاریخ های 19/3/1389و28/6/1389باتغییر کاربری موافقت نمود0همانگونه مستحضرید برابرقسمت ذیل ماده 5 قانون تاسیس شورایعالی شهر سازی ومعماری ایران مصوب22/12/1351باالصلاحات بعدی تغییرات نقشه های تفصیلی اگر براساس طرح جامع شهری موثرباشدبایدبه تاییدمرجع تصویب کننده طرح(شورایعالی شهر سازی ومعماری ایران بامرجع تعیین شده ازطرف شورایعالی)برسد0ولی وزارت شهرسازی که موجب ردیف های1 تا 4 ماده 4 این قانون بررسی واظهارنظر درمورد طرحهای شهری ازطریق کمیته های فنی به انتخاب اعضای شورایعالی شهر سازی نظارت درتهیه طرحهای جامع وتفضیلی ونظارت دراجرای طرحهای تفصیلی ازوظایفشان است نظارت کافی نداشته وبدون تغییرطرح جامع(تامین سرانه فضای سبز)پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده وفضای سبز مورد نیاز شهرازدست رفته 0مدیرکل محترم دفترنظارت برطرح های توسعه عمران وزارت راه وشهر سازی طی نامه شماره91/320/14057تاریخ10/3/1391خطاب به قائم مقام محترم وزیرومدیرکل راه وشهر سازی استان مازندران درخواست رعایت حریم حفاظتی جایگاه های سوحت رسانی وعرض فضای سبز پیرامونی رانمود0بنابراین استدعا می شود دستور فرمایید مقام مربوطه نسبت به اصلاح روش اقدام نماید0تاحقوق مکتسبه اهالی رعایت گردد0درغیراین صورت مقام های متمرد شناسایی و مستند به مواد1،8،9قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب7/9/1372ودراین تمردکاملا"مشعود تحت تعقیب قضایی قرار گیرند0اقدامات صورت گرفته تابه حال فقط تمام مسئولین استان وشهرستان دستوردادندضوابط رعایت گردد چه کسی رعایت کند معلوم نیست؟فقط تعدادی ازاین نامه به پیوست می باشد؟! 1-دستوروزارت راه وشهر سازی آقای دکتر سالاری وجلال وند ومعاونت وزیرراه وشهر سازی آقای مهندس مجیدی جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره(91/3/10-91/320/4057 1)آخرین نامه مدیرکل دفترنظارت برطرحهای توسعه وعمران وزارت راه وشهر سازی بشماره(-9149-320-مورخه28/2/93-و-13304-300-30/2/92) معاونت محترم شهرسازی ومعماری وزارت راه شهر سازی وعدم پاسخ به نامه ها و000 2-دستوردادستان قائمشهر جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره(89/11/2-7779/د) 3-کار شناس رسمی دادگستری جهت تامین دلیل بشماره وتاریخ(20/27/2/90-و20/100-26/2/90اصلاحیه) 4دستور موقت دیوان عدالت اداری بشماره وتاریخ وقبول اعاده دادرسی(90/12/13-99282-)(91/5/16-37154) 5-دستوراستاندارمازندران درچند مرحله جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره وتاریخ(0268-3/4/90-8/7/90-7/2/91و000) 6-دستورمعاونت عمرانی استانداری جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره وتاریخ(90/6/1-41/62653 ) 7- دستورمعاونت سیاسی وامنیتی استاندارمازندران جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره وتاریخ(90/6/3-21/86)به فرماندار محترم ولی پاسخ ارسالی به معاونت عمرانی که معاونت سیاسی درامور شما دخالت مکند0 8- دستورمدیرکل بازرسی استانداری مازندران درچند مرحله جهت رعایت ضوابط ومقررات بشماره وتاریخ(90/6/1-86/41/62799-90/1/18-86/12/4347)و000 9-مخالفت سازمان محیط زیست –محیط زیست استان وشهر ستان درچندین مرحله بشماره وتاریخ( 16/4/87-1564-23096-90/8/7-و000)وآئین نامه ومقررات وقوانین واستقرارجایگاه ؟؟؟ 10-مصوبه هیت وزیران بشماره وتاریخ (90/6/28-90/2740)(78946/ت-15/4/90)(204574/ت-14/9/89)و000 11-مدارک پروانه ساختمانی وپایان کار وسند مالکیت چه قبل انقلاب وبعد انقلاب بشماره وتاریخ(70/2/19-224-67/7/16-5637-5637-56/1/25-364)و000تصاویرمنازل مسکونی؟؟؟ 12-لازم به یادآوری: ازعبورارطه قائم شهر تا پل تالار درشش کیلومترچندین جایگاه بنزین وگازوجود دارد که هیچ جایی ایران حتی 000وجود ندارد ولی بعضی از آقایان (حقوقی راه وشهر سازی آقایان 000 و000)برای احداث این پمپ بنزین ازجان خودمایه می گذارندتاحضوری به دیوان عدالت اداری شعبه سی ام رفته واین پمپ بنزین آخر کاراست؟ما مردم منطقه را راضی می کنم تا ازاین طرح حمایت نموده اند چرا یعنی اینقدراین پمپ بنزین مهم وضروری است؟ 13-آیا هیچ جا ایران همچنین پمپ بنزین وحتی تهران به چشم خود دیده ایدکه نود پنج هزار لیتر بنزین را زیر منزل مسکونی جانباز شیمیایی واعصاب روان بگذارند حتی بیست سانتی متر بامنزل مسکونی فاصله نداشته باشد؟یک کارگر پمپ بنزین 8ساعت کار و4ساعت اصافه کاریعنی 12ساعت درپمپ بنزین میماند ولی خانواده مان 24ساعته درپمپ بنزین زندگی می کنند ؟! 14-و نامه و استعلام ازمحیط زیست استان درسال 91 که مقرر شده درکمسیون ماده 5 مطرح گردد0 به محض مشاهده مخالفت مطرح نگردید بشماره وتاریخ(90/8/7-23096-90/8/1-150/35558)و000(23/9/92-92/33642)ماوخانواده مظلم مان تاوان چه چیزی رامیدهیم؟ 15-ما باپیشرفت مملکت مخالف نیستیم فقط حقوق مکتسبه ما رعایت گردد انتظار زیادی است و000 16-بنابراین ازآن برادر محترم تقاضا داریم اولا" درصورت امکان دستور فرمائیدآیاازسال( 87/4/16-1564)تابحال نامه های پیوست فاصله احداث پمپ بنزین وفرآورده های نفتی بامنازل مسکونی تغییری صورت پذیرفت؟فقط توسط سازمان محیط زیست اعلام گردیدتصمیم بامحیط زیست مراکزاستانهامی باشدکه استان همچنان روی نامه شماره(23096-90/8/7-)خودتاکید دارد وگرنه برای چه بایستی چندین باردرشورایی تامین شهر ویک باردرشورایی تامین استان ارائه گردد ولی بالاترین شخص این شهرکه همان رئیس شورای تامین (آقای 000 فرمانداروقت شهرمخالفت کند طبق سند پیوست وحالاهرشب بخاطربو وسروصدا وخطرات ناشی ازپمپ بنزین از منزل خود به منازل اقوام رفته ودوباره فردا به منزل خودبازگردیم چون شورای اسلامی شهر وشهرداری ازپشتیبان محکمی برخوداربودندهستند(سالهای قبل از 91)وهرگونه مصوبه ای را بعد ازشناسایی افراد ناتوان وگرفتارباگرفتن؟ انجام دهندطبق سند پیوست موجودچه درمحل وچه در اسناد؟بعضی ها هم بخاطر چند لیتربنزین زندگی سی واندی ساله افراد را به باد فنا می سپارند فقط یک لحظه ما وخانواده مان را جای خانواده خودتان بگذارید سی وسه سال درنیروگاه نکا کار کرده باشید فقط یک سرپهناه برای خودت وخانواده ات ساخته ودراین دنیا هیچ کس جزخدا را نداشته باشی؟ درهر صورت از آن مقام محترم تقاضای بررسی و رسیدگی تعقیب واعمالی مجازات تصویب کنندگان وابطال تصمیمات متخذه وجبران ضروزیانهای وارده مخصوصا"درنظرگرفتن سلامتی وجان افراد ضعیف وناتوان دراین نظام که کسی راندارند مورداستدعا می باشد 0 باکمال تشکر نظریاری تلوکی –کدجانبازی0212011556-ت09112242918 -01233242452-09112240362-و000

دیدگاه خودتان را ارسال کنید