×

معاون اول قوه قضائیه کمبود قاضی داریم، شکایت مردم اغلب از فرآیند دادرسی است

معاون اول قوه قضائیه کمبود قاضی داریم، شکایت مردم اغلب از فرآیند دادرسی است

معاون اول قوه قضائیه کمبود قاضی داریم، شکایت مردم اغلب از فرآیند دادرسی است

معاون-اول-قوه-قضائیه-کمبود-قاضی-داریم،-شکایت-مردم-اغلب-از-فرآیند-دادرسی-است

رییسی در گفت‌وگو با ایسنا: کمبود قاضی داریم. شکایت مردم اغلب از فرآیند دادرسی است

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که قوه قضاییه با کمبود قاضی مواجه است،گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم، این کمبود را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که آزمون استخدامی اخیر در راستای افزایش قاضی در کشور برگزار شده ‌است، اظهار کرد: علاوه بر جذب نیروی جدید لازم است، همکاران ما در سراسر کشور با یک همت مضاعف و تلاش بیشتر از اطاله دادرسی و تاخیر در زمان رسیدگی به پروندهای قضایی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های جدید قوه قضائیه به دادگستری‌ها شاهد کاهش زمان دادرسی در پروندها هستیم، افزود: در پروندهای عادی این زمان طولانی نیست اما در برخی موارد مانند پروندهای جنایی که با قتل همراه بوده یا در جرایم سازمان یافته، مدت زمان رسیدگی به علت پیچیدگی کار بیشتر است.

معاون اول رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شکایت مردم اغلب در فرآیند دادرسی بوده و این غیر از رسیدگی در یک بخش است، یعنی سیر پرونده در مراحل مختلف گاهی زمان آن را طولانی می‌کند که با ابلاغ مجدد ماده 18 این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

رییسی ادامه داد: با دستورالعملی که رییس قوه قضائیه صادر کردند، پرونده‌ها بعد از صدور حکم نهایی به اجرا درمی‌آید و مرحله دیگری به نام ماده 18 را شامل نمی‌شود مگر در پروندهای خاصی که با نظر رییس قوه قضائیه یا مقامات مندرج در این قانون، در صدور حکم آن خلاف شرع صورت پذیرفته باشد.

وی در خصوص محاکمه عوامل حادثه تروریستی مهاباد گفت: مقامات امنیتی در حال شناسایی عوامل مرتبط با این حادثه هستند و به محض تحویل آن‌ها به قوه قضائیه، دادگستری بدون معطلی بررسی پرونده را شروع کرده و حکم خداوند را در مورد عاملان به اجرا درخواهد آورد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.