×

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها 49 درصد ورودی‌ زندان‌ها مربوط به جرائم مختلف مواد مخدر است

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها 49 درصد ورودی‌ زندان‌ها مربوط به جرائم مختلف مواد مخدر است

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها 49 درصد ورودی‌ زندان‌ها مربوط به جرائم مختلف مواد مخدر است

مدیر-کل-بهداشت-و-درمان-سازمان-زندان‌ها-49-درصد-ورودی‌-زندان‌ها-مربوط-به-جرائم-مختلف-مواد-مخدر-است وکیل 

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه در کل کشور 252 مرکز نگهداری مددجویان شامل زندانها، کانون‌های اصلاح وتربیت و اردوگاه‌های کار درمانی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: 49% ورودی‌ها شامل جرائم مختلف مواد مخدر بوده و این عامل سبب شده تا زندان‌ها به اماکن پر خطر تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه فرنیا در جریان بازدید هئیت سازمان ملل در زمینه ایدز از ندامتگاه قزلحصار با اشاره به اینکه روند اجرایی خدمات بهداشتی این مرکز مطابق با استاندارهای بین المللی است، گفت: تلاش‌های بی وقفه همکاران بهداشت و درمان در زندان‌های کشور سبب شده تا جمهوری اسلامی در کنترل و پیشگیری بیماری‌های پرخطر موفق عمل کرده زیرا زندان فرصتی است تا بتوان در آن اسباب درمان افراد بیمار را مهیا کنیم.

وی افزود: تراکم جمعیت کیفری و برخی از مشکلات سبب بروز برخی از چالش‌ها در زندان‌ها شده که سعی کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون در‌ زمینه‌های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر موفق عمل کنیم.

فرنیا گفت: برنامه درمان نگهدارنده با متادون بمنظور مداوای معتادین مواد مخدر بصورت پایلوت و با روندی کند از سال 2001 در ندامتگاه قزلحصارآغاز شد و پس ازحصول نتایج موفقیت آمیز در دهه اخیر گسترش یافت.

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها راه اندازی کلینیک‌های مثلثی در زندان‌ها را از دیگر اقدامات اساسی بمنظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های پر خطر مطرح و اظهار کرد: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، درمانی، حمایتی و مراقبتی تأثیر عمده‌ای در تغییر نگرش و آگاهی زندانیان داشته که این امر سبب شده تا کلینیک‌های مثلثی در مراکز مراقبت بعد از خروج نیز راه اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، فرنیا با اشاره به دیگر برنامه‌های کاهش رفتارهای پرخطر در زندان‌ها گفت: از راهکارهای اعمال شده در خصوص کاهش رفتارهای پرخطر زندانیان اعطای مرخصی و ملاقات ویژه به محبوسین بوده که این امر با آموزش آنان و خانواده‌هایشان توأم شده و نتایج قابل قبولی در خصوص ارتقاء آگاهی و کاهش رفتارهای پر خطر کسب کرده‌ایم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.