×

گران‌فروشی و تقلب بیشترین تخلف در مراکز توزیع مایحتاج

گران‌فروشی و تقلب بیشترین تخلف در مراکز توزیع مایحتاج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت گران‌فروشی، عدم درج قیمت و تقلب تاکنون بیشترین تخلف رخ داده در مراکز و نمایشگاه‌های عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان بوده است

گران‌فروشی-و-تقلب-بیشترین-تخلف-در-مراکز-توزیع-مایحتاج وکیل 

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

مجازات سوءاستفاده از طرح شبنم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گران‌فروشی، عدم درج قیمت و تقلب تاکنون بیشترین تخلف رخ داده در مراکز و نمایشگاه‌های عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان بوده است.

یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اجرای طرح ضیافت برای کنترل و نظارت بر مراکز عرضه مایحتاج ضروری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق روال همه ساله در راستای اجرای طرح ضیافت، هم گشت‌های سیار به همراه قاضی در مراکز عمده تأمین و توزیع کالا مستقر می‌شوند تا در صورت مشاهده تخلف، در همان محل با آن برخورد کنند و هم 3 شعبه ویژه در تعزیرات حکومتی برای رسیدگی تخصصی و فوری به پرونده‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان فعال شده‌اند.

وی درباره بیشترین تخلفات رخ داده در ماه مبارک در این زمینه گفت: تاکنون بیشترین جرایم و تخلفات رخ داده مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و تقلب بوده است.

معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ به این سوال که مشاهده شده  در برخی مراکز صنفی، از آرم طرح شبنم سوءاستفاده شده و از آرم کالاهای قانونی برای قانونی جلوه دادن کالاهای قاچاق استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: کالاهایی که آرم شبنم نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شوند و همچنین کالاهایی که آرم طرح شبنم کالایی دیگر روی آن الصاق شده باشد هم قاچاق و براساس قانون براساس مفاد قاچاق و تقلب با متخلفان برخورد خواهد شد.

ملکی درباره عنوان اختصاصی تخلف در سوءاستفاده از طرح شبنم گفت: اگر این کار عنوان جزایی خاص داشته باشد، رسیدگی به آن در صلاحیت تعزیرات نخواهد بود و تعزیرات حکومتی صرفا تحت عنوان قاچاق و تقلب به آن رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: کندن طرح شبنم از روی یک کالا و الصاق آن به کالایی دیگر عنوان مجرمانه ندارد و صرفا تقلبی است که به همراه تخلف قاچاق در تعزیرات به آن رسیدگی می‌شود و مجازات آن هم به مراتب بیشتر است. اما در بحث صنفی، چه بسا اتحادیه مربوطه یا مراکز خاص نظارتی، بتوانند به عنوان تخطی از ضوابط، آن را تلقی کنند و طبق قانون نظام صنفی با آن برخورد کنند.

منبع : خبرگذاری تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.