×

آزادی تعدادی از زندانیان با استفاده از دستبندهای الکترونیکی

آزادی تعدادی از زندانیان با استفاده از دستبندهای الکترونیکی

سیدمرتضی بختیاری در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد محکومان جرایم مالی غیرعمد مانند حوادث رانندگی منتهی به فوت یا صدمه بدنی یا محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری از طریق زندان شناسایی می‌شوند و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود و با کمکی که از سوی خیرین انجام می‌شود و گذشت رضایت‌مندانه طلبکاران از زندان آزاد می‌شوند

آزادی-تعدادی-از-زندانیان-با-استفاده-از-دستبندهای-الکترونیکی وکیل 

وزیر دادگستری گفت: در سال جاری تعدادی از زندانیان به صورت آزمایشی با دستبندهای الکترونیکی آزاد می‌شوند.

سیدمرتضی بختیاری در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محکومان جرایم مالی غیرعمد مانند حوادث رانندگی منتهی به فوت یا صدمه بدنی یا محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری از طریق زندان شناسایی می‌شوند و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود و با کمکی که از سوی خیرین انجام می‌شود و گذشت رضایت‌مندانه طلبکاران از زندان آزاد می‌شوند.

وی گفت: در سفرهای استانی رییس‌جمهور جشن‌های گلریزان برگزار می‌شد و علاوه بر کمک خیرین، شکات از بخشی از طلب خود گذشت می‌کردند و این امر یک فرهنگ شد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین دستاورد دوران وزارت شما چه بوده است؟، گفت: یکی از دستاوردهای دوران وزارتم، پیگیری آزادی زندانیانی است که بدهکارند نه بزهکار. با آزاد کردن این زندانیان دو یا چند خانواده می‌توانند به زندگی برگردند تا به زندگی خود ادامه دهند.

بختیاری در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد زندانی آزاد خواهند شد؟، گفت: این امر به کمک‌های مردمی بستگی دارد، در همین راستا ریاست‌ محترم جمهور نیز کمک قابل توجهی در آخر سال 91 کردند که پیش‌بینی می‌شود بیش از هشت هزار زندانی آزاد شوند و 1500 نفر هم در رابطه با حوادث رانندگی آزاد خواهند شد.

وی گفت: با کمک‌هایی که در جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود پیش‌بینی می‌شود تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد شوند. با کار خوبی که رییس قوه قضاییه در رابطه با بحث ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی انجام دادند تعداد قابل توجهی از این زندانیان آزاد شدند.

بختیاری در پاسخ به سوالی درباره استفاده از دستبندهای الکترونیکی، گفت: تا آنجا که در جریان هستم سازمان زندان‌ها به استناد ماده 211 برنامه پنج ساله پنجم و سایر مقرراتی که وجود دارد چنین مسئولیتی پیدا کرده است.

وی افزود: اقداماتی هم انجام شده و فکر می‌کنم در سال جاری این امر عملی خواهد شد و تعدادی به صورت آزمایشی با دستبندهای الکترونیکی آزاد می‌شوند که اگر جواب داد ان‌شاءالله به عنوان جایگزین حبس از آن‌ها استفاده می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.