×

رئیس سازمان وظیفه عمومی خبر داد؛ شناسایی و دستگیری اعضای 5 باند جعل کارت‌ پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی خبر داد؛ شناسایی و دستگیری اعضای 5 باند جعل کارت‌ پایان خدمت

تعیین قریب به 1500 نفر پزشک نظامی به عنوان پزشک، گام مهمی در جهت بهبود وضعیت معاینه اولیه مشمولان و کاهش دسیسه و تقلب خواهد بود

رئیس-سازمان-وظیفه-عمومی-خبر-داد؛-شناسایی-و-دستگیری-اعضای-5-باند-جعل-کارت‌-پایان-خدمت

تعیین قریب به 1500 نفر پزشک نظامی به عنوان پزشک، گام مهمی در جهت بهبود وضعیت معاینه اولیه مشمولان و کاهش دسیسه و تقلب خواهد بود.

ایلنا: رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: با هوشمند‌سازی کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت، در سال گذشته 5 باند که در جعل کارت نقش داشتند، شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سید حمید صدر السادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: با هوشمند‌سازی کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت، امکان جعل کارت‌های الکترونیکی خدمت وظیفه عمومی وجود ندارد.

وی افزود: با همت بازرسان سازمان وظیفه عمومی، سال گذشته 5 باند که از طریق دسیسه و تقلب در جعل کارت نقش داشتند، شناسایی که در این راستا 10 نفر نیز دستگیر و 352 کارت جعلی باطل شدند.

صدرالسادات گفت: آمار کشف دسیسه و تقلب در طول سال گذشته، با توجه به حجم بالای درخواست‌های مشمولان، بسیار ناچیز بود و به منظور کاهش سوءاستفاده‌های احتمالی در فرآیند رسیدگی به معافیت پزشکی، اقدامات موثری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که برخی از آن‌ها در استان تهران در حال اجرا است.

وی استفاده از بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای معاینات تخصصی و برقراری ارتباط سیستمی در تبادل اطلاعات و مکاتبات با بیمارستان‌های یاد شده را یکی از اقدامات صورت گرفته عنوان داشت و افزود: نتایج معاینات پزشکی بیمارستان‌ها نیز، از طریق پیک و یا نماینده تعیین شده وظیفه عمومی تحویل وظیفه عمومی استان داده می‌شود که البته این شیوه در حال حاضر در استان تهران در حال اجرا است و در آینده نزدیک در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اهمیت معاینات اولیه پزشکی مشمولان تصریح کرد: تعیین قریب به 1500 نفر پزشک نظامی به عنوان پزشک، گام مهمی در جهت بهبود وضعیت معاینه اولیه مشمولان و کاهش دسیسه و تقلب خواهد بود.

وی یادآور شد: برای پیشبرد اهداف فوق، اقدامات لازم برای دریافت اطلاعات اولیه مربوط به سلامت دانش آموزان از طریق وزارت بهداشت صورت گرفته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: مشمولان عزیز برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی صرفاً به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی در سایت پلیس به نشانی www.police.ir  مراجعه و یا با تلفن گویا به شماره 09680 تماس حاصل و از اعتماد به افراد سود جو در این زمینه خودداری کنند.

منبع : ایلنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.