×

اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط تا پایان ماه مبارک رمضان

اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط تا پایان ماه مبارک رمضان

اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط تا پایان ماه مبارک رمضان

اعطای-مرخصی-به-زندانیان-واجد-شرایط-تا-پایان-ماه-مبارک-رمضان

آیت ا... آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با ابلاغ بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور به منظور بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از آثار و برکات ماه ضیافت ا... و نقش تربیتی روزه و احیای شبهای قدر در تنبه افراد و تأثیر مثبت رهایی از زندان خواستار اعطای مرخصی به محکومان زندانی تا پایان ماه مبارک رمضان شد...

به گزارش خبرنگار اداره اخبار و اطلاعات روابط عمومی و تشریفات، این بخشنامه برای نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و فرزندان و سایر اعضای خانواده زندانیان صادر شده است.

مطا بق بخشنامه آیت الله آملی لاریجانی به محکومان زندانی با رعایت شرایط ذیل و اخذ تأمین مناسب تا پایان ماه مبارک رمضان مرخصی داده‌می‌شود.

الف ـ زندانیان محکوم به حبس :

1 ـ از ده تا 15 سال به شرط تحمل حداقل دو سال حبس.

2 ـ از پنج تا ده سال به شرط تحمل حداقل یک سال حبس.

3 ـ کمتر از پنج سال به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس.

ب ـ زندانیانی که صرفاً بدلیل عدم پرداخت جزای نقدی در حبس بسر می‌برند :

1 ـ محکومین به جزای نقدی که مقدار باقی‌مانده آن بیش از سی‌میلیون ریال و کمتر از دویست میلیون ریال می‌باشد به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس.

2 ـ محکومین به جزای نقدی که مقدار باقی‌مانده آن کمتر از سی‌میلیون ریال می‌باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس.

ج ـ محکومین جرایم غیرعمدی، محکومین مالی و یا بیماران صعب‌العلاج (به تشخیص پزشک قانونی و یا پزشک معتمد)

براساس این گزارش زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمدی و یا بدهکاری در زندان به سر می‌برند صرفنظر از مدت اقامت آنان در زندان از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهندشد.

مرتکبین جرایم ذیل از شمول این بخشنامه مستثنی خواهند بود : سرقت مسلحانه، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، دایرکردن مراکز فساد و فحشا، تجاوز به عنف، آدم‌ربایی، اخلال در نظام اقتصادی، جرایم باندی و عمده موادمخدر، محکومین به قصاص، محکومین به اعدام، محکومین به اجرای حد شرعی. دادستانهای سراسر کشور ملزم به اجرای این بخشنامه بوده و علاوه‌بر آنها شورای طبقه‌بندی زندانها نیز می‌تواند در اجرای تبصره 2 ماده 124 آیین‌نامه اجرایی سازمان زندانها به واجدین شرایط مرخصی اعطاء کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.