×

دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسی، مرجع رفع خلاء آثار حقوقی

دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسی، مرجع رفع خلاء آثار حقوقی

دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسی، مرجع رفع خلاء آثار حقوقی

دانشنامه-حقوق-جزا-و-جرم‌شناسی،-مرجع-رفع-خلاء-آثار-حقوقی

مولف «دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسی» این اثر را گامی برای رفع خلاء موجود در عرصه حقوقی برشمرد، زیرا به اعتقاد او این عرصه با کمبود منابع مرجع علمی روبه‌روست.
مسعود انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به نگارش این اثر به همراه یکی از همکارانش اظهار کرد: مقالات این دانشنامه نوشته شده‌اند و این کتاب اکنون در مرحله ویراستاری است. جلد نخست این اثر با عنوان «دانشنامه حقوق خصوصی» پیش از این از سوی انتشارت جنگل منتشر شده بود.

وی عرصه حقوقی کشورمان را با خلاء منابع مرجع روبه‌رو دانست و گفت: تاکنون دانشنامه‌ای که بتوان آن را کاملا مطابق با معیارهای علمی دانست، در حوزه حقوق کشورمان منتشر نشده است.

وی فقه، به‌ویژه فقه امامیه را منشاء اصلی حقوق کشورمان برشمرد و گفت: به همین دلیل در پیاده‌سازی و طرح مفاهیم این دانشنامه کوشیدیم پیوند میان حقوق جزا و جرم‌شناسی با فقه امامیه به‌خوبی نمایان باشد تا به این طریق حلقه وصل آنها مشخص شود.

این پژوهشگر درباره روند نگارش این اثر گفت: در این روند، ابتدا مداخل مشخص و سپس در فقه و حقوق بررسی شدند. روش ما به این صورت بود که نخست مفاهیم و مباحث مرتبط به مدخل‌ها ارزیابی و مطرح شوند و سپس به شیوه متعارف دانشنامه، اطلاعات را ارایه شود.

انصاری خاطرنشان کرد: هنوز با ناشری برای انتشار این کتاب مذاکره نکرده‌ایم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.