×

افتتاح سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری

افتتاح سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری

مدیرکل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آغاز به کار سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد

افتتاح-سامانه-پذیرش-صورتجلسه-تغییرات-شرکت-ها-و-موسسات-غیر-تجاری

مدیرکل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آغاز به کار سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی ادب گفت: از این پس متقاضیان به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری می‌توانند از طریق اینترنت و با مراجعه به آدرس اینترنتی: http://irsherkat.ssaa.ir یا پورتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس: www.ssaa.ir صورت جلسه تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری را دریافت کنند.

وی برخی از مزایای این طرح را کاهش مراجعات حضوری، استانداردسازی تنظیم صورتجلسات، امکان دسترسی به آخرین وضعیت صورت جلسه ابرازی از طریق سامانه و پیام کوتاه، پیش‌بینی راهنماهای متناسب با تصمیمات متعدد در جهت ارائه مدارک مورد نیاز و امکان تایید متن پیش نویس آگهی توسط ذی سمت به منظور جلوگیری از ایرادات احتمالی پس از صدور آگهی برشمرد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری افزود: تمرکز عمده فعالیت‌های اقتصادی و عملیات ثبت شرکت در تهران و به اقتضای این امر ثبت انواع صورت‌جلسات برای شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به عنوان یکی از خدمات دارای درخواست بیشمار در حوزه ثبت شرکتها تلقی و بالطبع افزایش مراجعات مردمی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: در همین راستا و برای کاهش مراجعات و جلوگیری از هزینه‌های بیشمار و سایر عوارضی که به دنبال دارد، راه‌اندازی این سیستم به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تکالیف اسناد فرادستی از جمله برنامه پنجم توسعه، در دستور کار قرار داشته و با تلاش‌های صورت گرفته هم‌اکنون اجرایی شده است.

ادب خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در فضای مجازی به عنوان راهبرد اصلی جهت بهینه سازی فرایندها و تسریع و تسهیل خدمات برای متقاضیان و حرکت به سمت مکانیزاسیون کامل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری است.

وی اظهار کرد: قبل از فعالیت سامانه پذیرش صورت جلسه تغییرات شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری روزانه بیش از 700 درخواست و مراجعه حضوری به این اداره کل صورت می‌گرفت که با راه اندازی این سامانه این تعداد از مراجعات به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه فوق و اخذ تاییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخ اصلی صورت‌جلسات تنظیمی و ضمائم آنها را حداکثر ظرف 3 روز کاری از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش ارسال کنند.

وی از متقاضیان ثبت صورت‌جلسه تغییرات خواست، از مراجعه حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.