بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
رضا خوشیاران
آدرس : تهران، ضلع غربي چهارراه وليعصر، خ برادران مظفر (صباي شمالي)، ساختمان صبا، پلاك ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩
تلفن تماس : 02188287796
تلفن همراه : 09122208184
وب سایت |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
عارف رضایی
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه -خیابان آیت الله کاشانی-بلوار فردوس شرق- بعد از خیابان ابراهیمی-جنب بانک ملت-ساختمان بلوط طبقه اول - واحد 13
وب سایت عارف رضایی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
فرشته توکلی
آدرس : استان مرکزی - خمین - خیابان امام خمینی (ره) خیابان آزادی - روبه روی مجتمع تجاری اداری شهرداری - ساختمان وکلا - طبقه اول
وب سایت فرشته توکلی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه
بهزاد قوامی
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت بهزاد قوامی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
موسسه حقوقی عدالتخواه
آدرس : بابلسر بلوار پاسداران - نبش پاسداران 23 - مجتمع سامان طبقه پنجم واحد15
وب سایت موسسه حقوقی عدالتخواه
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
حمیده رزمی
آدرس : تهران - شریعتی بالاتر از سیدخندان نرسیده به سه راه ضرابخانه ساختمان پاستور پ 1009ط 3 واحد 45
وب سایت حمیده رزمی وكيل پايه يك دادگستري، مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت از بازنگری در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو خبر داد

ارسال شده توسط : رضا خوشیاران وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه در تاریخ : 05-05-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت از بازنگری در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو خبر داد

مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد با بیان اینکه میزان مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان ایرانی ۶۶ درصد بیشتر از متوسط جهانی است، از برنامه‌ریزی برای ارزیابی وضع فروش خودرو در کشور خبر داد.

به گزارش فارس، سعید تاجیک در یک نشست خبری اظهار داشت:‌ در ارزیابی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو، امتیاز این شرکت‌ها براساس کیفیت خدمات، سرعت و هزینه خدمات و همچنین نتایج عملکرد تعیین شده است.
 
وی ادامه داد: ۵۰ درصد امتیاز این شرکت‌ها براساس نتایج عملکرد تعیین می‌شود که این بخش موضوع رضایت‌مندی مشتریان را شامل می‌شود. وی افزود: کیفیت خدمات سهم ۲۵ درصدی، سرعت خدمات سهم ۲۰ درصدی و هزینه خدمات نیز سهم ۵ درصدی را در امتیاز شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو دارا هستند.
 
کمبود قطعات یدکی، ایراد اصلی شرکت‌های خدمات پس از فروش
 
تاجیک با بیان اینکه یکی از ایرادات اصلی در وضعیت ارائه خدمات توسط شرکت‌های خودروساز در ارزیابی سال ۹۱، مشکل تأمین قطعات یدکی و کمبود در این زمینه است، گفت: ممکن است جمع تأمین قطعه توسط این شرکت‌ها در طول سال ۹۱ به هدف تعیین شده رسیده باشد ولی در واقع، اجرای این طرح در برخی ماه‌ها با تأخیر همراه بوده است.
 
وی با بیان اینکه شاخص تأمین قطعه در شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در دنیا حداکثر ۹۷ درصد است، افزود: میانگین این رقم در ایران به ۷۰ درصد می‌رسد. مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت در مورد نتایج عملکردی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو نیز گفت: در این بخش ادعای این شرکت‌ها با نظرات مشتریان مطابقت داده می‌شود و در واقع شاخص رضایت مشتری زیرمجموعه بخش نتایج عملکردی است.
 
وی ادامه داد:‌ شرکت بازرسی کیفیت در مورد رضایت مشتریان از خدمات دریافت شده تا یک ماه بعد از ارائه این خدمات، با آنها تماس گرفته و نظرشان را جویا می‌شود که این زمان در دنیا حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد.
 
نظرسنجی از ۱۰ درصد مشتریان
 
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به شبکه خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز از سوی شرکت بازرسی کیفیت مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت:‌ شاخص‌های ارزیابی ما با آیین‌نامه قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو حدود ۶۱ درصد انطباق دارد.
 
مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت در ادامه با اشاره به آیین‌نامه وزارت صنعت در سال ۸۹ برای دو برابر شدن تعداد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، گفت:‌ در آن زمان، برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، با یکدیگر ادغام شدند و نه تنها تعداد نمایندگی‌ها افزایش پیدا نکرد، بلکه از ۲۳۰۰ نمایندگی در سال ۸۹ به ۲۰۲۶ نمایندگی در سال ۹۱ رسید. وی افزود: کلاً در دو یا سه شهر، مشکل کمبود نمایندگی وجود داشت که تهران یکی از این شهرها بود. تاجیک تصریح کرد: با کاهش تولید خودرو، ارائه خدمات توسط نمایندگی‌ شرکت‌های خودروساز نیز صرفه اقتصادی زیادی ندارد زیرا بیشتر سود این نمایندگی‌ها از محل فروش خودرو تأمین می‌شود.
 
کاهش مراجعه به نمایندگی‌ها به دلیل افت تولید خودرو
 
وی ادامه داد: تعداد پذیرش خودروها در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز در سال ۹۰ معادل ۱۶.۵ خودرو به ازای هر نمایندگی بود که این رقم در سال ۹۱ به ۱۵ خودرو در روز رسید و این تعداد شامل ارائه خدمات در دوره گارانتی و وارانتی می‌شد.
 
مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت با بیان اینکه هر خودروی ایرانی سالانه ۲.۵ مرتبه به نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز مراجعه می‌کند، گفت:‌ این رقم در دنیا ۱.۵ تا ۱.۷۵ مرتبه است که به کیفیت خودرو مربوط می‌شود و به این ترتیب میزان مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان ایرانی ۶۶ درصد بیشتر از متوسط جهانی است. 
 
۱۰ نمایندگی برتر شرکت‌های خودروساز
 
تاجیک در ادامه در مورد انتخاب نمایندگی‌های برتر خدمات پس از فروش از سوی شرکت بازرسی کیفیت نیز گفت: از بین ۱۰ نمایندگی برتر، سه رتبه اول به نمایندگی شرکت ایرتویا، رتبه چهارم به شرکت سایپا یدک، رتبه پنجم به آسان‌ موتور، رتبه ششم و هفتم به ایساکو، رتبه هشتم به اطلس خودرو، رتبه نهم به بهمن دیزل و رتبه دهم نیز به ایساکو اختصاص دارد.
 
وی با بیان اینکه شرکت مزدا یدک از نظر ما در ارزیابی‌ها مردود شناخته شده است، گفت: این شرکت اطلاعات کافی را برای ارزیابی ارائه نکرده و امتیاز دریافتی آن کمتر از ۵۰ است. مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت توضیح داد: وزارت صنعت ۶ ماه به این شرکت فرصت می‌دهد که ایرادات موجود را اصلاح کند تا مشکلی در زمینه واردات خودرو و یا مسائل دیگر مربوط به این شرکت پیش نیاید. تاجیک افزود: شرکت نگین‌خودرو نیز از نظر شاخص خدمات پس از فروش در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به خودروهای سبک مردود شده است. 
 
کمبود قطعات یدکی بیشترین عامل نارضایتی مشتریان
 
وی با بیان اینکه کمبود قطعات یدکی بیشترین عامل نارضایتی مشتریان از عملکرد شبکه خدماتی پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا است، گفت: کیفیت قطعات اولیه خودرو در رده بعدی دلایل نارضایتی مشتریان قرار دارد.
 
مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت گفت:‌ در مورد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به خودروهای خارجی نیز بالا بودن هزینه تعمیرات، کمبود نمایندگی و بی‌تجربه بودن نمایندگی مهم‌ترین دلایل نارضایتی مشتریان است.
 
وی افزود: ایساکو با بهبود ۰.۸ واحدی در امتیاز خود و شرکت‌ سایپا یدک با بهبود ۲ امتیازی در نمرات خود در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ توانستند در میان شرکت‌های برتر ارائه دهنده خدمات پس از فروش قرار گیرند. تاجیک در مورد انتخاب شرکت سایپایدک به عنوان شرکت برتر در یک همایش نیز گفت: ظاهراً فقط همین شرکت در این همایش حضور داشته و تأمین‌کننده مالی آن بوده است که این نوع همایش‌ها مورد تأیید ما نیست.
 
به گفته وی، شاخص رضایت‌مندی مشتریان در سال ۹۰ معادل ۷۳ درصد بوده که این رقم در سال ۹۱ به ۷۴ درصد رسیده است.
 
وضعیت فروش خودروسازان ارزیابی می‌شود
 
مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت در پایان از بازنگری‌ در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو خبر داد و گفت:‌ در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بحث رضایت مشتری و شاخص کیفیت فروش خودرو نیز در این آیین‌نامه لحاظ شود.
 
وی با بیان اینکه وزارت صنعت این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: استانداردهای مربوط به این مسئله تدوین شده و در صورت اجرایی شدن آن، فرآیند خدمات در حوزه فروش نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
قطعیت حکم قصاص قاتل محیط بانان هرمزگانی شکایت دیوان محاسبات از کمیته امداد ، ابطال مصوبه غیرقانونی پس از 16 سال ایجاد بانک اطلاعات کارمندان قوه قضاییه ، تشکیل پرونده الکترونیک برای 7 هزار مدیر دفتر این بار مرثیه ای برای بنیتا نظر حقوقدانان پیرامون قتل بنیتا جزئیات کشف جسد بنیتا در پاکدشت ، اعتراف کامل عامل ربودن کودک هشت ماهه مخاطب منشور حقوق شهروندی قوای سه گانه کشور  هستند برگزاری اولین دوره فشرده آموزش تخصصی حقوق بین الملل قضات بخشنامه دیوان عالی درباره لیزوم تصدیق و برابر اصل کردن دادنامه های موضوع در خواست اعاده دادرسی مجازات زمین خواری و تصرف اراضی دولتی آغاز همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران تاکید کشاورز بر آموزش های لازم و مفید جنسی به کودکان در جهت پیشگیری از وقوع جرم جرائم سایبری موجب نقض آرامش شهروندان می شود ، سند جامعی برای مبارزه با جرائم سایبری وجود ندارد حلقه اجبار در دستان کوچک ضرورت خالی شدن زندان ها حجتی : برخورد با جرایم جنسی خشن علیه کودکان نباید شتابزده و بدون کار کارشناسی باشد نشست مشترک حقوق مالکیت فکری ایران و کره جنوبی در وزارت دادگستری لایحه جدیدی در ارتباط با قانون ثبت اختراعات به مجلس تقدیم شده است رسیدگی به کدام دعاوی در صلاحیت دادگاه خانواده است ؟ شرایط اعطای آزادی مشروط چیست ؟