×

مدعیان عدالت محوری، عادلانه تر سخن بگویند

مدعیان عدالت محوری، عادلانه تر سخن بگویند

رییس دیوان عدالت اداری گفت با ابلاغ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است

مدعیان-عدالت-محوری،-عادلانه-تر-سخن-بگویند

رییس دیوان عدالت اداری گفت: با ابلاغ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری افزود: ضروری است تاکید کنیم که همکاران با توجه به جدید بودن قانون، با مطالعه و مرور آن، بر جزییات آن به منظور قضاوت صحیح‌تر تسلط یابند؛ زیرا تسلط قضات بر ریزه‌کاری‌ها و جزییات قانونی بسیار مهم و لازم است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما این است که دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی را نیز با قانون جدید و جزییات آن آشنا کنیم که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌چنین اقدامی صورت می‌گیرد.

منتظری با اعلام هم‌زمانی اجرایی شدن قانون جدید دیوان عدالت اداری با آغاز به کار دولت و شوراهای اسلامی جدید اظهار کرد: امیدواریم تعامل دولت آینده با مجموعه دیوان عدالت اداری بیش از گذشته باشد و دستگاه‌های اجرایی هرچه بیشتر به منظور اجرای قانون تلاش کنند.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: متأسفانه اکنون برخی آقایان ادعا می‌کنند که دولت ما حتی یک مورد خلاف قانون و قانون‌گریزی نداشته است، گویی آنان خدایی ناکرده مردم را جاهل می‌انگارند که این گونه سخنان ناروا و دروغ آنان را باور می کنند حال آنکه مردم بصیرت لازم را دارند.

وی ادامه داد: انتظار این است کسانی که تا این اندازه ادعای عدالت‌محوری و مردم‌داری را دارند با مردم عادلانه‌تر سخن بگویند و تا این اندازه اعمال خلافشان را توجیه نکنند؛ زیرا به فرض که دیگران به دلایل مختلف چیزی نگفتند و برخوردی نکردند، اما بالاخره انسان باید روزی جوابگوی اعمالش در پیشگاه خداوند متعال باشد.

منتظری افزود: امیدواریم که دولت آینده دولتی باشد که حقیقتا قانون‌محور و قانون‌مدار باشد زیرا وظیفه دولت اداره کشور بر اساس قانون است و قانون‌مدار بودن دولت بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری نیز به اعتبار جایگاه حقوقی و قانونی در خدمت دولت است و وظیفه دارد به دولت آینده کمک کند، تاکید کرد: چون هم دولت جدید است و هم قانون دیوان عدالت اداری تازه ابلاغ شده است، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی و همه کسانی را که در لایه‌های مختلف در خدمت مردم هستند، با قانون آشنا کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: لازم است آنچه که از لحاظ آشنایی با قانون و تجربه در توان داریم، در اختیار بخش‌های حقوقی ریاست جمهوری، وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها قرار دهیم تا بتوانند اداره‌ها و مدیریت‌ها را بر اساس قانون پیش ببرند که این هم به نفع مردم و هم به نفع دولت و همه ماست.

منتظری در بخش دیگری از سخنانش از همکاران قضایی‌اش خواست تا در جریان اجرای قانون جدید اگر با مشکلات اجرایی خاصی مواجه بودند، به منظور تصحیح روند امور و برطرف کردن آنها تبادل ‌نظر کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.