×

تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده است

تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده است

تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده است

تعداد-اعضای-شرکت‌های-هرمی-به-یک-دهم-کاهش-پیدا-کرده-است وکیل 

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات: تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده است

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات، با اعلام این‌که تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده،از انجام عملیاتی ضربتی علیه شرکت‌های هرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی عصر امروز (چهارشنبه)در نشستی با  خبرنگاران تاکید کرد: این ضربات تا محو کامل شرکت‌های هرمی در کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: به دنبال ضرباتی که از سال گذشته علیه شرکت‌های هرمی آغاز شده بود، همان‌طور که به مردم قول داده بودیم تا این شرکت‌ها را به طور کامل محو کنیم، امروز نیز مجددا یک عملیات مهم علیه شرکت‌های هرمی انجام می‌شود.

مدیرمبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات با اشاره به برخی آمارهای موثق گفت: طبق آمارهای موثقی که در دست داریم تعداد اعضای شرکت‌های هرمی به یک دهم کاهش پیدا کرده است و عضوگیری جدید این شرکت‌ها نیز به هیچ عنوان رشد گذشته را ندارد که بخش قابل توجهی از این مساله مدیون اطلاع‌رسانی رسانه‌های گروهی است.

وی با بیان این‌که به کرات شاهد اعضایی هستیم که از این شرکت‌ها خارج می‌شوند، افزود: افرادی که کلاهبردار هستند و به خوردن پول مردم عادت کرده‌اند به این سادگی دست‌بردار نیستند و هر روز شیوه‌های جدیدی را ابداع می‌کنند و بدین ترتیب برخی از مردم بعضا فریب آنها را می‌خورند، ولی به محض این‌که متوجه

ماجرا می‌شوند، از این شرکت‌ها خارج شده و مراتب را به مقامات مسوول اطلاع می‌دهند. وی تصریح کرد: شرکت‌های هرمی حالت سرطانی دارند و در نتیجه حتی وجود تعداد کم این شرکت‌ها با انجام تبلیغات کذب و دروغ به‌ویژه در مناطقی که سطح فرهنگ پایین‌تری دارند و اطلاع‌رسانی کمتری در آن‌جا انجام شده است، کار خود را گسترش می‌دهند. در حال حاضر یک سری شرکت‌های کوچک هرمی هنوز باقی مانده‌اند که یک به یک ضربات لازم را به آنها وارد می‌کنیم.

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات هم‌چنین نسبت به فعالیت شرکت‌ها با ظاهر قانونی، ولی در عمل دارای فعالیت‌های غیرقانونی هشدار داد و تاکید کرد: اگر شرکتی به عناوین مختلف ادعا کند که فعالیت‌های قانونی دارد، ولی عملا به فعالیت‌های هرمی بپردازد، این مساله هیچ توجیهی ندارد و هر شرکتی به هر نحوی فعالیت هرمی انجام دهد قطعا توسط بخش‌های امنیتی و قضایی کشور با آنها برخورد خواهد شد.وی با اشاره به عملیات امشب علیه تعدادی از شرکت‌های هرمی، اظهار کرد: تعداد دفاتری که تا کنون شناسایی کرده‌ایم زیاد است، ولی در این مرحله 20 دفتر مورد ضربه قرار می‌گیرند و البته در مقاطع مختلف گذشته نیز هر بار با تعدادی از این شرکت‌ها و دفاتر آنها برخورد کرده‌ایم. هدف اصلی عملیات امشب دستگیری افراد نیست، بلکه سرشبکه‌ها دستگیر می‌شوند و افراد فریب‌خورده و مالباخته به خانواده‌های آنها تحویل داده می‌شوند.

وی هم‌چنین به صاحبان املاک و نیز دفاتر مشاوره، فروش و اجاره‌ی املاک هشدار داد و گفت: به صاحبان املاک هشدار می‌دهم که اگر می‌خواهند گرفتار شرکت‌های هرمی و عواقب همکاری با آنها نشوند، در اجاره دادن املاک خود به‌ویژه به افراد مجرد دقت کنند و اگر به فرد یا افراد اجاره‌کننده مشکوک شدند، از طریق پیامکی که اعلام شده است، مورد را استعلام کنند. به مشاورین املاک نیز هشدارهای لازم داده شده است؛ چرا که در صورتی که مشاهده شود که آژانس‌های مسکن با علم و اطلاع اقدام به اجاره‌ی ملک یا املاکی به افرادی کنند که فعالیت‌های غیرقانونی و هرمی دارند، قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره‌ی روند قضایی برخورد با سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی که پیشتر دستگیر شده بودند، اظهار کرد: این مساله را به طور دقیق‌تر باید مقامات قضایی پاسخ دهند، اما تا جایی که من اطلاع دارم پرونده‌ی چند نفر از آنها به دادگاه ارسال شده است و شاید چون هنوز احکام برخی از آنها بدوی است و قطعی نشده است، این احکام را اعلام نکرده‌اند و ما هم امیدواریم که هرچه زودتر به پرونده‌ی این افراد رسیدگی و به زودی احکام برخی از آنها اعلام شود.وی ادامه داد: افرادی که محاکمه می‌شوند، قطعا مثل گذشته با احکام پایین و حتی کمتر از 100 هزار تومان مواجه نخواهند شد؛ چرا که این بار مدارک و مستندات بسیار زیاد است و تعداد و رقم مالباختگان بسیار بالاست و تا زمانی که متهمان نتوانند پول مالباختگان را پرداخت کنند، احتمالا در زندان خواهند ماند.

وی در ادامه به آمار مربوط به میزان دستگیرشدگان شرکت‌های هرمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بجز عملیاتی که در 30 اردیبهشت ماه انجام شد، نزدیک به هزار نفر از سرشبکه‌های اصلی شرکت‌های مختلف هرمی دستگیر شده‌اند و البته تعداد مالباختگان و فریب‌خوردگان که برای آنها پرونده تشکیل شده است، بسیار بیشتر از اینهاست.

مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات نسبت به فعالیت‌های شرکت‌هایی تحت عنوان فارکس هشدار داد و اظهار کرد: شرکت‌هایی که تحت عنوان فارکس فعالیت می‌کنند با توجه به این‌که سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت آنها را غیرقانونی اعلام کرده است، قطعا غیرقانونی هستند و سرمایه‌های بسیار زیادی از این طریق از مردم دریافت شده است و در حال حاضر در دادسرای جرایم رایانه‌ای تعداد زیادی از پرونده‌های مربوط به شرکت‌های فارکس وجود دارد.

وی در پایان از انتشار تبلیغات مربوط به شرکت‌های تحت عنوان فارکس در برخی روزنامه‌ها و نشریات انتقاد کرد و گفت: از روزنامه‌ها می‌خواهیم که تبلیغات فارکس و شرکت‌هایی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند را چاپ و منتشر نکنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.