×

آیا سقط جنین از حقوق زنان است؟

آیا سقط جنین از حقوق زنان است؟

دولت ایالات متحده آمریکا در یک نشست بین المللی از طرح اصلاحیه ای مبنی بر مخالفت کلی با سقط جنین عقب نشینی کرده است

آیا-سقط-جنین-از-حقوق-زنان-است؟

دولت ایالات متحده آمریکا در یک نشست بین المللی از طرح اصلاحیه ای مبنی بر مخالفت کلی با سقط جنین عقب نشینی کرده است.

در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، در دهمین سالگرد کنفرانس پکن، اجلاس بزرگی برای تائید و اجرای مصوبات آن کنفرانس در دفاع از حقوق زنان برگزار شده است که در آن حدود 6000 نماینده از 130 کشور جهان شرکت دارند.

مسئله آزادی سقط جنین از مباحث داغ و جدل آمیزی است که در دستور کار اجلاس اخیر قرار دارد. ده سال پیش کنفرانس پکن، “حق زنان در شیوه بارداری” را به رسمیت شناخت، و به طور تلویحی سقط جنین را از حقوق زنان دانست.

نماینده آمریکا فراخوانی برای منع سقط جنین در سطح جهانی به جلسه اخیر سازمان ملل عرضه کرد. این امر مورد انتقاد بسیاری از هیئت های نمایندگی و مدافعان حقوق زنان قرار گرفت و نماینده آمریکا در اجلاس ناگزیر شد فراخوان را پس بگیرد.

سقط جنین از دیرباز مسئله حساسی بوده که همواره مجادلات اخلاقی و دینی بسیاری را برانگیخته است. اما در دهه های اخیر بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه در نیمکره غربی، حق سقط جنین را به عنوان یکی از حقوق بنیادین زنان به رسمیت شناخته اند.

در بسیاری از کشورهای جهان که هنوز زیر بار گرایش های سنتی هستند، سقط جنین اکیدا ممنوع است. دولت آمریکا به پیروی از محافل محافظه کار کلیسایی، سقط جنین را قتل نفس می داند. در ایران تنها در شرایط خاصی که سلامتی طفل در خطر باشد، سقط جنین آزاد است.

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.