×

ضرورت توزیع آیین نامه حقوق شهروندی در بین زندانیان

ضرورت توزیع آیین نامه حقوق شهروندی در بین زندانیان

ضرورت توزیع آیین نامه حقوق شهروندی در بین زندانیان

ضرورت-توزیع-آیین-نامه-حقوق-شهروندی-در-بین-زندانیان

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: کاهش جرم و جنایت با تهیه شناسنامه ژنتیک
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ایجاد بانک هویت ژنتیک ایرانیان به‌عنوان یکی از مأمویت‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در برنامه پنجم توسعه درج شده است که بر این اساس سازمان پس از تأمین امکانات مورد نیاز نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ایجاد بانک هویت ژنتیک ایرانیان به‌عنوان یکی از مأمویت‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در برنامه پنجم توسعه درج شده است که بر این اساس سازمان پس از تأمین امکانات مورد نیاز نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر احمد شجاعی در جلسه آموزشی رویکرد نوین روابط عمومی «خبرنویسی» که با حضور مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، گفت: تشکیل بانک هویت ژنتیک مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش قابل توجه جرم و جنایت در کشور اشاره کرد.
وی در ادامه با تأکید بر کمبود بودجه در سازمان تصریح کرد: متأسفانه بودجه سازمان پزشکی قانونی کشور در مقایسه با برخی نهادها و سازمان‌های دیگر بسیار اندک است در حالی پزشکی قانونی مأموریت و وظایف زیادی برعهده دارد و در ارتباط مستقیم با مردم است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: برخلاف تصور عمومی تنها حدود 4 درصد وظایف پزشکی قانونی به حوزه رسیدگی به اجساد و تعیین علت فوت مربوط می‌شود در حالی که بخش قابل توجهی از خدمات سازمان در بخش‌های دیگر است.

دکتر شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار در شناساندن هر چه بهتر سازمان افزود: روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و شناساندن سازمان و خدمات آن نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد به نحوی که نبود اطلاع‌رسانی مناسب موجب مظلومیت سازمان می‌شود و متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی‌های مناسب، چهره سازمان پزشکی قانونی به‌درستی معرفی نشده است.

وی گفت: پزشکی قانونی خدمات شایسته و کارهای بسیار سختی انجام می‌شود که بسیاری از افراد جامعه و حتی برخی مسئولان از آن بی‌اطلاع هستند؛ اما خوشبختانه به‌تازگی با اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده و اطلاع‌رسانی مناسب مسئولان تا حدی از وظایف و کمبودهای این سازمان باخبر شده‌اند.

نشریه ماوی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.