×

حجت الاسلام بهرامی قضات دادسراها و دادگاه های نظامی عمل به قانون را اصل قرار دهند

حجت الاسلام بهرامی قضات دادسراها و دادگاه های نظامی عمل به قانون را اصل قرار دهند

حجت الاسلام بهرامی قضات دادسراها و دادگاه های نظامی عمل به قانون را اصل قرار دهند

حجت-الاسلام-بهرامی-قضات-دادسراها-و-دادگاه-های-نظامی-عمل-به-قانون-را-اصل-قرار-دهند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دستگاههای دولتی، انتظامی و قضایی باید عزمشان را جزم کننند تا کوچکترین تخلفی در برابر قانون صورت نگیرد از قضات دادسراها و دادگاههای نظامی خواست عمل به قانون را اصل قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی تهران به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عمل به قانون اشاره کرد و گفت: یکی از نکات 10 گانه ای که ایشان نسبت به آن تاکید کرده اند عمل به قانون بود و اینکه حتی در یک مورد هم اگر قانونن نقض شود باعث بی اعتنایی به سایر قوانین می شود بنابراین حتی از نقض یک قانون هم نباید گذشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه اولین نکته ای که به آن تاکید کردند مسئله قانون بود و اینگونه عنوان کردند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: به گفته رئیس قوه قضائیه از قانونگریزی صدمات بسیاری دیده ایم و اگر شعار قانونمداری داده شده اما درعمل در برخی موارد مواجه با قانون گریزی بوده ایم.

بهرامی تصریح کرد: دستگاه قضایی وضع شده تا اگر فردی از قانون تخطی کرد براساس مقررات به آنها رسدیگی کنند و ما باید در قانونن اساسی بخش حقوقی ملت را بار دیگر بررسی کنیم تا ببینیم مردم چه حق و حقوقی دارند چرا که جان و حیثیت و آبروی مردم باید در پناه قانون محفوظ باشد.

وی با اصل بیستم، سی و دوم، سی و هفتم قانون اساسی در تاکید بر حمایت یکسان قانون از همه ملت اشاره کرد و گفت: در اصل بیستم قانون اساسی ذکر شده که همه ملت یکسان در حمایت قانون قرار دارند و در اصل سی و دو آمده است که هیچکس را نمی توان دستگیر کرد مگر آنکه قانون تعیین کند. همچنین در اصل 36 قانون اساسی آمده حکم به مجازات و اجرای آن تنها از طریق دادگاده صالح و به موجب قانون باید باشد و در اصل 37 اصل بر برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر آنکه جرم آن تایید گردد و اگر در بخش دستگیریها و تعقیبها رعایت اصول قانون را نمی کردیم به طور حتم با مشکلات مواجه بودیم لذا باید دستگاههای دولتی ، انتظامی و قضائی در عمل به قانون عزمشان را جزم کنند تا کوچکترین تخلفی در برابر قانون صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: اگر اعتماد مردم به دستگاههای دولتی، نظامی و انتظامی و قضائی را می خواهیم باید محور کارمان قانون باشد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تاکید کرد: ما برای نحوه رسیدگی به جرایم، آیین دادرسی کیفری را در اختیار داریم که متناسب با زمان های مختلف دارای 500 الی 600 ماده قانونی است و تعیین نموده که به چه صورت یک فرد را تحت تعقیب قرار دهیم و به چه صورت بازجویی کنیم. همچنین در آیین نامه سازمان زندان ها 235ماده آمده است که ماموران زندان در مورد نگهداری و رفتار با یک زندانی چگونه عمل کنند لذا باید گفت ما از نظر قانون چیزی کم نداریم و باید خود را باید در چارچوب آن قرار دهیم و به این اصل قانون اساسی توجه کنیم که همه مردم در حمایت یکسان از قانون باید باشند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دستگاههای دولتی، انتظامی و قضایی بر طبق قانون عمل می کنند اما همین موارد اندک که تخلف از قانون نباید وجود داشته باشد.

وی از قضات دادسراها و دادگاههای نظامی و کارمندان سازمان قضائی خواست عمل به قانون را اصل قرار دهند.

وی همچنین از سازمان حفاظت نیروهای مسلح و مسئولان بازرسیها خواست خود را ملتزم به قانون بدانند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام شفیعی گفت: وی 28 سال است که در سازمان قضایی نیروهای مسلح خدمت می کند که دشوار است که از دوستان فاصله بگیرند و باید گفت طی این سالها خدمات ارزشمندی را در این سازمان از وی شاهد بوده ایم که جای قدردانی و سپاسگزاری دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام احمد شفیعی دادستان نظامی پیشین تهران و دادستان انتظامی جدید قضات تصریح کرد: در حد توان در خدمت همکاران بودم و این خدمت را جزو افتخارات خوت می دانم.

وی تصریح کرد: اگر قصور و تقصیری داشته ام طلب عفو و پوزش دارم و اگر کاری انجام دادم در چارچوب وظیفه بوده است وامروز تکلیف ایجاب کرد که این سنگر را ترک و به سنگر دیگری بروم.

خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.