×

لایحه تامین امنیت زنان در کمیسیون لوایح دولت

لایحه تامین امنیت زنان در کمیسیون لوایح دولت

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت معاونت امور زنان و خانواده لایحه «تامین امنیت زنان» را در81 ماده تدوین کرده است و در حال حاضردر کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است؛ البته این مرحله حدود دو سال به طول می‌انجامد و پس از تصویب درهیات دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود

لایحه-تامین-امنیت-زنان-در-کمیسیون-لوایح-دولت

آیا کمیته ملی «تامین امنیت زنان» تشکیل می‌شود؟

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاونت امور زنان و خانواده لایحه «تامین امنیت زنان» را در81 ماده تدوین کرده است و در حال حاضردر کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است؛ البته این مرحله حدود دو سال به طول می‌انجامد و پس از تصویب درهیات دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری لایحه «تامین امنیت زنان» را در زمینه پیشگیری و حمایت از زنان آسیب‌دیده تدوین کرده است که برای این کار از کارشناسان حوزه حقوقی دعوت به عمل آورد و مسئله‌یابی شد تا لایحه‌ای منطبق با واقعیت تدوین شود؛ البته سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نیز در زمینه پیشگیری از خشونت علیه زنان، اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
 
پیش‌بینی تشکیل کمیته ملی «تامین امنیت زنان» جهت پیشگیری از خشونت علیه زنان
 
وی در ادامه تصریح کرد: درلایحه تامین امنیت زنان، تشکیل کمیته ملی «تامین امنیت زنان» پیش‌بینی شده است که در آن همه دستگاه‌ها عضویت دارند. هدف اصلی تشکیل این کمیته، پیشگیری از خشونت است و از دیگر اهداف این کمیته می‌توان به تحکیم و تقویت بنیاد خانواده، تامین حقوق و کرامت زنان و ارتقای امنیت اشاره کرد.
 
اقدامات خوب معاونت امور زنان و خانواده در پیشگیری از خشونت علیه زنان
 
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: با تشکیل این کمیته اگر زنی مورد خشونت قرار گیرد، از او حمایت می‌شود. این کمیته در جهت پیشگیری از خشونت می‌تواند اقدامات موثری انجام دهد و دبیر آن، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده است.
 
مجتهدزاده در پایان گفت: هم سازمان بهزیستی و هم معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری اقدامات خوبی را در زمینه پیشگیری از خشونت علیه زنان انجام داده‌اند و این معاونت از تمام دستگاه‌ها گزارش‌گیری کرده است و علاوه بر آن، سازمان‌های مردم نهاد نیز اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.