×

کاهش جرم و جنایت با تهیه شناسنامه ژنتیک

کاهش جرم و جنایت با تهیه شناسنامه ژنتیک

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت تشکیل بانک هویت ژنتیک مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش قابل توجه جرم و جنایت در کشور اشاره کرد

کاهش-جرم-و-جنایت-با-تهیه-شناسنامه-ژنتیک وکیل 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تشکیل بانک هویت ژنتیک مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش قابل توجه جرم و جنایت در کشور اشاره کرد.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، اظهار کرد: ایجاد بانک هویت ژنتیک ایرانیان به عنوان یکی از ماموریت‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در برنامه پنجم توسعه درج شده است که بر این اساس سازمان پس از تامین امکانات مورد نیاز نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: تشکیل بانک هویت ژنتیک مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش قابل توجه جرم و جنایت در کشور اشاره کرد.

عباسی با تاکید بر کمبود بودجه در سازمان پزشکی قانونی، تصریح کرد: متاسفانه بودجه سازمان پزشکی قانونی در مقایسه با برخی نهادها و سازمان‌های دیگر بسیار اندک است، در حالی که پزشکی قانونی ماموریت و وظایف زیادی بر عهده دارد و در ارتباط مستقیم با مردم است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: برخلاف تصور عموم تنها حدود 4 درصد وظایف پزشکی قانونی به حوزه رسیدگی به اجساد و تعیین علت فوت مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار در شناساندن هرچه بهتر پزشکی قانونی، ادامه داد: روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و شناساندن سازمان و خدمات آن نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد، به طوری که نبود اطلاع‌رسانی مناسب سبب مظلومیت این سازمان می‌شود و متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی‌های مناسب، چهره پزشکی قانونی به درستی معرفی نشده است.

عباسی گفت: در پزشکی قانونی خدمات شایسته و کارهای بسیار سختی انجام می‌شود که بسیاری از افراد جامعه و حتی برخی مسولان از آن بی‌اطلاع هستند، اما خوشبختانه اخیرا با اقدامات و تلاش‌های انجام شده و اطلاع‌رسانی مناسب مسولان تا حدی از وظایف و کمبودهای این سازمان باخبر شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اظهار امیدواری در مورد دستیابی این سازمان به جایگاه واقعی خود، اظهار کرد: برای رساندن سازمان به جایگاه مطلوب باید بسترسازی لازم صورت گیرد که این امر تنها با اطلاع‌رسانی مناسب میسر می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.