×

برخورد قاطعانه با واردکنندگان مواد مخدر به زندان‌ها

برخورد قاطعانه با واردکنندگان مواد مخدر به زندان‌ها

برخورد قاطعانه با واردکنندگان مواد مخدر به زندان‌ها

برخورد-قاطعانه-با-واردکنندگان-مواد-مخدر-به-زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، برخورد قاطعانه با واردکنندگان مواد مخدر به زندان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: فساد مالی نیز از دیگر مواردی است که قابل چشم‌پوشی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در جلسه هماهنگی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان سازمان زندان‌ها، پایبندی به مقررات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اعضای هیاتها باید از هر جهت الگو باشند و با پایبندی عملی به قوانین و مقررات جلوی تخلفات اداری را بگیرند.

وی با بیان اینکه رعایت شئون شغلی حائز اهمیت است و این موضوع برای اعضای هیات تخلفات دوچندان است، افزود: باید خودمان را از تخلفات مبرا و نظم و انضباط اداری را سرلوحه قرار دهیم تا رسیدگی‌ها موثر واقع شود.‏

این مسوول عالی قضایی ادامه داد: باید آرای صادره از اتقان کامل برخوردار باشد، به گونه‌ای که کمترین نقض صورت بگیرد و به هرفردی که رای عرضه شد، آن را بپذیرد و به متقن بودن آن گواهی دهد.‏

رییس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: رای باید مستند، گویا و مطابق با مقررات باشد و به هرکسی که ارایه شد صحت آن را تایید کند.

اسماعیلی در ادامه بر ضرورت اعتدال در صدور آرا تاکید کرد و گفت: ارفاق و مدارای بی‌جا و همچنین سخت‌گیریهای خارج از منطق از عواملی هستند که می‌توانند از اتقان آرا و بازدارندگی آن بکاهند.

وی دقت، صحت و سرعت هیات در رسیدگی به پرونده‌ها را از مهم ترین عوامل در سلامت محیط اداری عنوان کرد و گفت: نقاط آسیب‌پذیر در رسیدگی‌ها باید شناسایی و نوع آسیب‌ها نیز مشخص شود و این مهم باید در آموزشهای پرسنلی مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان زندان‌ها یادآور شد: با ارایه هشدارهای پیشگیرانه و آموزش‌های صحیح به کارمندان می‌توان از آسیب‌های احتمالی و تخلفات جلوگیری کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل آسیب‌ها و تخلفات می‌تواند عاملی مهم به منظور جلوگیری از آسیب‌ها باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مشتریان ما جزو اقشار طبیعی جامعه نیستند و در نوع کار و فعالیت در زندان ممکن است خطا و تخلفی اتفاق بیفتد باید مراقبت‌های ویژه‌ای به انجام برسد تا ضمن ایجاد سلامت اداری، پرسنل نیز مصون از خطا بمانند.‏

وی برخورد قاطعانه و بدون اغماض با واردکنندگان مواد مخدر به زندان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: فساد مالی و ارتباط ناصواب با خانواده زندانیان نیز از دیگر مواردی است که قابل چشم‌پوشی نخواهد بود.

این مسئول عالی قضایی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: همه ملت‌های آزادیخواه با تاسی از انقلاب اسلامی در صدد مبارزه با حکام مستبد خود هستند و امروز در سایه ولایت و ایستادگی و پایمردی مردم روی اصول و ارزشها، انقلاب ما به عنوان الگویی در جهان مطرح شده است.

اسماعیلی نجات جامعه بشری را درگرو عمل به تعالیم دینی و شرعی دانست و گفت: موج اسلام‌خواهی ایجاد شده درجهان امروز از برکات انقلاب و پایداری مردم کشورمان بر موازین دینی و شرعی است.

‏‏به گزارش ایسنا، دبیر هیات عالی نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد هیات عالی گفت: از سال گذشته تا کنون 16 هزار رای صادر شده است که از این تعداد 1700 رای اخراج و انفصال و 700 مورد مربوط به جعل، رشوه و اختلاس است و این جرایم مهم‌ترین تخلفات سال 88 و 89 در دستگاه‌ها بوده است.

نجابت، پیشگیری از تخلفات با ارایه آموزش و صدور احکام بازدارنده را مهم توصیف کرد و افزود: برنامه‌های خوبی از سوی دبیرخانه هیات عالی پیش‌بینی شده است که انشاالله با نظارت مستمر بر هیات‌های تخلفات دستگاه‌ها و بازنگری در مقررات، شاهد کاهش تخلفات و دستیابی به اهداف خواهیم بود.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: با وجود هجمه‌های فراوان داخلی و خارجی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، عظمت و دستاوردهای آن روز به ‌روز شکوفاتر و جایگاه ملی و بین‌المللی آن ممتازتر شده است.‏

دبیر هیات عالی نظارت بر هیات‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان خاطرنشان کرد: همه ما دیدیم که تمام این هجمه‌ها و آسیب‌ها نتوانست جلوی پیشرفت کشور را بگیرد و کوچکترین آسیبی به کشتی انقلاب وارد سازد.‏

نجابت ابراز کرد: چشم فتنه سال گذشته با درایت رهبر معظم انقلاب و حمایت و بصیرت مردم عزیزمان کور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، در ابتدای این نشست معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌ها با ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد هیات‌های رسیدگی به تخلفات و تجزیه و تحلیل آمارها گفت: خوشبختانه به تناسب نوع کار و محیط زندان، آمار تخلفات در سازمان زندان‌ها بالانیست ولی انتظار ما این است که تخلفات به حداقل ممکن برسد.

غلامعلی محمدی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، شان و مقام قضاوت را بلند مرتبه خواند و افزود: نوع کار اعضای هیات‌ها نوعی قضاوت تلقی می‌شود و رعایت اعتدال و اجرای عدالت و به‌حق قضاوت کردن مورد انتظار ماست.‏

وی از اعضا خواست برای رسیدن به واقعیت از راه‌های مختلف و ازطریق گروه‌های تحقیق اقدام کنند.

درپایان این نشست، اعضای جدید هیات‌های تخلفات اداری سوگند یاد کردند و از اعضای بازنشسته نیز تجلیل به‌عمل آمد.‏

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.