×

الزام روسای دادگستری مراکز استان ها به دریافت شکایات مردمی از قضات

الزام روسای دادگستری مراکز استان ها به دریافت شکایات مردمی از قضات

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی روسای دادگستری مراکز استان ها موظف شدند شکایات انتظامی مردم در برابر قضات را دریافت و حداکثر در مدت یک هفته به دادسرای انتظامی قضات ارسال کنند

الزام-روسای-دادگستری-مراکز-استان-ها-به-دریافت-شکایات-مردمی-از-قضات

با تصویب مجلس صورت گرفت الزام روسای دادگستری مراکز استان ها به دریافت شکایات مردمی از قضات

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی روسای دادگستری مراکز استان ها موظف شدند شکایات انتظامی مردم در برابر قضات را دریافت و حداکثر در مدت یک هفته به دادسرای انتظامی قضات ارسال کنند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز ـ چهارشنبه ـ مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه نظارت بر رفتار قضات، ماده 23 این لایحه را با 146 رای موافق، 3 رای ممتنع و بدون رای مخالف از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

به موجب این مصوبه مجلس، روسای دادگستری مراکز استان ها موظفند شکایات انتظامی مردم در برابر قضات را دریافت کرده و پس از ثبت در دفتر مخصوص و تسلیم رسید به شاکی ظرف حداکثر یک هفته به دادسرای انتظامی قضات ارسال نمایند.

همچنین براساس تبصره این ماده مصوب؛ شاکی می تواند برای شکایت یا اطلاع از روند پرونده به دادسرای انتظامی قضات مراجعه نماید.

براساس مصوبه دیگر نمایندگان، چنانچه دادیار در حین رسیدگی به پرونده، تخلف دیگری را کشف کند موظف است نسبت به آن نیز رسیدگی و اظهارنظر کنند.

به موجب تبصره این ماده مصوب، چنانچه عمل ارتکابی قاضی عنوان جزائی نیز داشته باشد مدارک مربوط جهت رسیدگی برای مرجع صالح قضائی ارسال می شود.

    

پست های مرتبط

نظرات (2)

  • الهام1395-10-14 پاسخ

    خانم وکیل اهل ساری باشماره پروانه 18391 رابطه نامشوع دارد با همکارش که این جرم در بندر عباس و بندر شهید باهنر علنی شده لطفا رسیدگی نمایید. وکیل با نام رحیمه نقوی است

  • محمد1393-09-13 پاسخ

    با سلام .خواهشا پیگیری کنید مرد باید پس از اینکه یارانه ها به حسابش ریخته میشود یارانه زن را جدا و به حسابش بریزد وگرنه محکوم میشود .همانند پدر من که چون درچند سال زندگی مشترک یارانه همسر دوم خود را دستی به ایشان میدادند و پس از طلاق و طرح شکایت زن بدلیل مدرک نداشتن فقط برای یک میلیون ششصد هزار تومان یارانه متاسفانه الان در زندان بیرجند (خراسان جنوبی) هستند .خواهشا پس از بررسی صحت موضوع پیگیری بفرمایید .

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.