×

وکیل برای دفاع از حق نیازمند استقلال است

وکیل برای دفاع از حق نیازمند استقلال است

معاون آموزشی دادگستری کل استان کرمانشاه با اشاره به مبحث استقلال کانون وکلا گفت برای اینکه کسی بتواند به درستی از حق و حقیقت دفاع کند، نیازمند استقلال است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن مرادی‌فر طی سخنانی در مراسم سالروز تصویب لایحه استقلال کانون

وکیل-برای-دفاع-از-حق-نیازمند-استقلال-است

معاون آموزشی دادگستری کرمانشاه
                                       
معاون آموزشی دادگستری کل استان کرمانشاه با اشاره به مبحث استقلال کانون وکلا گفت: برای اینکه کسی بتواند به درستی از حق و حقیقت دفاع کند، نیازمند استقلال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن مرادی‌فر طی سخنانی در مراسم سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلا که از سوی کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام برگزار شد، تصریح کرد: در نظامنامه وکالت، پنج شاخصه برای یک وکیل دادگستری در نظر گرفته شده است که رعایت آن‌ها نشان‌دهنده رعایت جایگاه رفیع یک وکیل است.

وی افزود: اولین شاخصه یک وکیل داشتن اخلاق حسنه است. دومین شاخصه امانت‌داری است زیرا اساسا وکیل در مقام وکالت، امین است؛ امینی که باید پاک‌دست و چشم‌پاک باشد.

معاون آموزشی دادگستری کرمانشاه ادامه داد: شاخصه سوم، دیانت است؛ یعنی یک وکیل باید فردی دیندار باشد.

مردای‌فر چهارمین شاخصه وکیل را شرافت دانست و خاطرنشان کرد: یک وکیل باید پاسدار شرف جایگاه والای شغل وکالت باشد.

وی با اشاره به پاکدامنی به عنوان پنجمین شاخصه شغل وکالت، اظهار کرد: آراستگی یک وکیل به این پنج شاخصه، از او یک انسان ارزشمند می‌سازد که می‌تواند برای جامعه ارزش‌آفرینی کند.

معاون آموزشی دادگستری کل استان کرمانشاه ابراز عقیده کرد: در طرح دعوی، تنها صرف ورود مدعی‌العموم کافی نیست بلکه نیازمند حضور وکلا نیز هستیم.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.