×

رییس سازمان زندان‌های کشور مشکل سال 89 افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها بود

رییس سازمان زندان‌های کشور مشکل سال 89 افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها بود

رییس سازمان زندان‌های کشور مشکل سال 89 افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها بود

رییس-سازمان-زندان‌های-کشور-مشکل-سال-89-افزایش-جمعیت-کیفری-زندان‌ها-بود

11 پروژه و پنج اردوگاه در سال 90 به بهره‌برداری خواهند رسید

رییس سازمان زندان‌های کشورگفت: مهمترین مشکل زندان‌ها در سال جاری افزایش جمعیت کیفری در زندان‌ها بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه لرستان، غلامحسین اسماعیلی درآخرین نشست مدیران کل ستادی و استانی در سال جاری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات و دستاوردهای سازمان در سال 1389 گفت: موفقیت‌هایی با همت و تلاش مضاعف همکاران ستادی و استانی، در این سال به دست آمد که به عنوان یک تکلیف شرعی از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شد.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های فرهنگی، به ویژه کسب رتبه های کشوری در نماز و قرآن، در تکریم از ارباب رجوع، امر به معروف ونهی از منکراز دست‌اندرکاران امر تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه گفت: در بخش بهداشت و درمان، با پیشگیری از شیوع بیماریها در زندانها از بروز بحران ناشی از بیماری جلوگیری شد. در حوزه های حرفه آموزی و اشتغال، فن آوری اطلاعات، دفاتر قضایی و همچنین اصلاح آئین نامه مرخصی و همچنین حاکمیت نظم و انضباط و اقتدار در زندان‌ها حاصل شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود، به تغییر نگرش درون سازمانی و برون سازمانی در ارتباط با امر زندانبانی اشاره کرد وگفت: در گذشته انتقادهای زیادی از سوی مردم و مسئولین نسبت به عملکرد زندانها می‌شد که با تلاش همکاران شرایط همکاری و همراهی مسئولان کشوری و استانی فراهم شده است.
رییس سازمان زندان‌های کشور مهمترین مشکل زندانها در سال جاری را افزایش جمعیت کیفری در زندان‌ها دانست و افزود: این افزایش هم در ورودی و هم در موجودی زندانها بود و با اعمال محدودیت در اعطای مرخصی تراکم جمعیت کیفری در زندانها افزایش پیدا کرد.

اسماعیلی با تحلیل وضعیت موجود سازمان، گفت: افق روشنی پیش روی سازمان در سال آینده است. با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته بودجه سال آینده نسبت به سال 89 بهتر است و برخی از دستاورهای سال جاری در سال 90 حاصل می شود که بهره برداری از 5 اردوگاه در سال آتی انجام می شود.

رییس سازمان همچنین از راه اندازی 11پروژه در سال 90 خبر داد و درمورد نیروی انسانی با اشاره به اینکه، تامین نیرو در سال 90 وضعیت بهتری خواهد داشت، افزود: با توجه به توافقاتی که با وزارت دفاع و نیروی انتظامی داشته‌ایم، و دوره های آموزشی که ناجا برای سربازان اجرا می‌کند، در بخش نیروی انسانی وضعیت بهتری خواهیم داشت.
اسماعیلی افق روشن ترسیمی برای سازمان را اصلاح نگرش قضات در زمینه جمعیت کیفری دانست که در حوزه معاونت اول قوه قضاییه ستاد کاهش جمعیت کیفری تشکیل شده است و برای کاهش تراکم جمعیت کیفری در زندانها تلاش می کند.

وی افزود: در گذشته این ستاد در سازمان مستقر بود و هر چند به عنوان یک سیاست درست بود اما در روش و اجرا غلط عمل می شد.
رییس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به بخشنامه معاون اول قوه در خصوص مرخصی نوروزی به زندانیان افزود در این رابطه باید بر اساس ضوابط و چارچوب به زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطا شود.
وی در پایان در خصوص نحوه اعطای مرخصی، و دقت عمل در اجرای وثیقه ها و پیگیری غیبت ها و همچنین قانون جدید مبارزه با مواد مخدرنکاتی بیان کرد.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.