×

طرح جرم سیاسی پس از ارجاع به کمیسیون در صحن علنی مجلس بررسی می شود

طرح جرم سیاسی پس از ارجاع به کمیسیون در صحن علنی مجلس بررسی می شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت نمی‌توان زمان دقیقی را برای بررسی طرح جرم سیاسی مشخص کرد، این طرح هنوز در کمیسیون مطرح نشده و پس از ارجاع آن به کمسیون در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد

طرح-جرم-سیاسی-پس-از-ارجاع-به-کمیسیون-در-صحن-علنی-مجلس-بررسی-می-شود وکیل 

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: نمی‌توان زمان دقیقی را برای بررسی طرح جرم سیاسی مشخص کرد، این طرح هنوز در کمیسیون مطرح نشده و پس از ارجاع آن به کمسیون در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

"حمیدرضا طباطبایی" عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با جرم سیاسی اظهار داشت: تعریف و تبیین جرم سیاسی یکی از اصول مهم قانون اساسی است که تا امروز به دلایل متعددی معطل مانده و در ارتباط با این مهم  تعریفی بر مبنای اعتدال و منطبق با چارچوب قانون اساسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس از اعلام وصول این طرح در مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده و پس از بررسی در کمیسیون مشترک، به کمیسیون قضایی برای تصویب ارجاع داده می‌شود.

طباطبایی افزود:  با تعریف شفاف ازجرایم سیاسی کشورهای دیگر به محورهای جرایم سیاسی جمهوری اسلامی ایران پی می‌برند، بنابراین امید می‌رود کمیسیون حقوقی مجلس نهم این امر را پیگیری کرده و به تصویب برساند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طرح جرم سیاسی هنوز در کمیسیون مطرح نشده و پس از ارجاع این طرح به کمیسیون در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای بررسی آن در صحن علنی مشخص کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.