موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
دکتر نغمه فرهود  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، وکالت در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری (خانواده،ملکی ،ثبتی،چک،دعاوی مربوط به شهرداری و اصل 49و...) قبول وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور
علی رمضانزاده  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
طیبه برزگر وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق) قبول وکالت در  دعاوی حقوقی -کیفری- خانواده-ارث -ملکی و اصل 49
مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری متخصص در امور بازار سرمایه و وکالت در هرگونه اختلافات سهام در بازار سرمایه ،وکالت در هیات داوری ماده 36 بازار سرمایه و وکالت در اختلاف خرید سهام شرکت های اجرای اصل 44 قانون اساسی

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها‎

ارسالی توسط گلرخ افقهی وکیل پایه یک دادگستری
اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها‎

اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها‎

مرجع تصویب : مصوبات هیات وزیران - 27/4/89
نهاد ریاست جمهوری – وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت رفاه و تأمین اجتماعی

هیئت‎وزیران در جلسات مورخ 16/12/1388، 19/2/1389 و 27/4/1389 بنا به‎پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور و به استناد ماده (15) قانون هدفمند کردن یارانه‎ها – مصوب 1388 – ، اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‎ها را به شرح زیر تصویب نمود:

فصل اول – کلیات

ماده1 – سازمان هدفمندسازی یارانه‎ها که در این اساسنامه به اختصار «سازمان» نامیده می‎شود، با ماهیت شرکت دولتی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و تمام سرمایه آن متعلق به دولت است.
ماده2 – منابع سازمان حاصل از مواد (7)، (8) و (11) قانون هدفمند کردن یارانه‎ها و دیگر قوانین و مقررات خواهد بود.

ماده3 – مرکز اصلی سازمان در تهران می‎باشد و مدت آن نامحدود است.
ماده4 – سازمان و ارکان آن تابع قوانین و مقررات مربوط به شرکت‎های دولتی و قانون هدفمند کردن یارانه‎ها و این اساسنامه و آیین‎نامه‎های مربوط می‎باشد و در موارد سکوت تابع قوانین مربوط است.

فصل دوم – وظایف و اختیارات سازمان

ماده5 – اهداف، مسئولیت‎ها، وظایف و اختیارات موضوع قانون هدفمند کردن یارانه‎ها و سایر قوانین و مقررات مربوط، جزء وظایف و اختیارات سازمان می‎باشد.
ماده6 – مسئولیت‎ها و اختیارات و وظایف تفویضی قانونی و نیز مدیریت وجوه، اعتبارات و هزینه‎های موضوع قانون هدفمند کردن یارانه‎ها و سایر قوانین و مقررات مربوط بر عهده سازمان می‎باشد.

فصل سوم – ارکان سازمان

ماده7 – سازمان دارای ارکان زیر است:
1 – مجمع عمومی
2 – هیئت‎مدیره
3 – مدیرعامل
4 – بازرس یا بازرسان

ماده8 – مجمع عمومی سازمان مرکب از اعضای زیر می‎باشد:
1 – رئیس‎جمهور (رئیس مجمع عمومی)
2 – معاون اول رئیس‎جمهور (نایب رئیس مجمع عمومی)
3 – وزیر امور اقتصادی و دارایی
4 – وزیر بازرگانی
5 – وزیر جهاد کشاورزی
6 – وزیر راه و ترابری
7 – وزیر رفاه و تامین اجتماعی
8 – وزیر صنایع و معادن
9 – وزیر کشور
10 – وزیر نفت
11 – وزیر نیرو
12 – معاون حقوقی رئیس‎جمهور
13 – معاون امور مجلس رئیس‎جمهور
14 – معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور
15 – معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‎جمهور
16 – رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

ماده9 – اعضای هیئت‎مدیره حداقل سه نفر می‎باشند. مدیرعامل و رئیس هیئت‎مدیره و سایر اعضای هیئت‎مدیره با پیشنهاد معاون اول رئیس‎جمهور و تصویب مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات مربوط و حکم رئیس‎جمهور تعیین می‎شوند.

ماده10 – عزل و برکناری و موافقت با استعفای اشخاص مذکور با رئیس مجمع عمومی می‎باشد.
ماده11 – هیئت‎مدیره می‎تواند بخشی از اختیارات خود را به مدیرعامل و رئیس هیئت‎مدیره تفویض نماید.
ماده12 – بازرس یا بازرسان از بین اشخاص حقیقی یا حقوقی ذی‎صلاح با تصویب مجمع عمومی تعیین می‎گردد.
ماده13 – رئیس مجمع عمومی می‎تواند وظایف و اختیارات خود را به اشخاص دیگر عضو مجمع عمومی واگذار نماید.

ماده14 – وظایف و اختیارات مجمع عمومی به شرح زیر است:
1 – بررسی و اظهارنظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش‎های ادواری و عملکرد سالانه، صورت‎های مالی و بودجه پیشنهادی هیئت‎مدیره.
2 – تصویب ضوابط و دستورالعمل‎های اجرایی برای فعالیت و وظایف سازمان در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.
3 – تعیین و تصویب خط‎مشی و برنامه‎های کلان سازمان

ماده15 – ساختار سازمان با پیشنهاد مدیرعامل به تأیید رئیس مجمع عمومی می‎رسد.

ماده16 – هیئت‎مدیره وظایف و اختیارات زیر را دارا می‎باشد:
1 – رسیدگی و تهیه بودجه سالانه، گزارش‎های عملکرد ادواری و سالانه و صورت‎های مالی سازمان و ارائه آنها به مجمع عمومی جهت تصویب.
2 – بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی برای ارائه به‎مراجع ذی‎صلاح.
3 – بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد صلح و سازش و رد دعاوی و ارجاع به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوا برای طی مراحل قانونی با رعایت اصل یکصدوسی ونهم قانون اساسی.
4 – بررسی و تهیه سقف ایجاد تعهد برای سالهای آینده و ارائه آن به مجمع عمومی.
5 – پیشنهاد خط‎مشی و برنامه‎های کلان سازمان به مجمع عمومی.
6 – ارائه برنامه عملیاتی سازمان به مجمع عمومی برای تصویب.
7 – انجام تمهیدات لازم برای اعمال وظایف نظارتی سازمان و حسابرسی داخلی نسبت به عملیات، معاملات و تمامی فعالیت‎های سازمان.
8 – تعیین امضاهای مجاز سازمان.
9 – بررسی و تصویب دستورالعملهای داخلی لازم برای اداره سازمان.
10 – تشخیص مطالبات مشکوک‎الوصول و بررسی و پیشنهاد درباره مطالبات لاوصول برای اتخاذ تصمیم به مجمع عمومی.
11 – تنظیم و انتشار گزارش‎های ادواری از فعالیت‎های سازمان.

ماده17 – مدیرعامل دارای وظایف و اختیارات زیر می‎باشد:
1 – اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی و هیئت‎مدیره.
2 – تهیه و تنظیم پیشنهاد خط‎مشی برنامه عملیاتی و بودجه سالانه سازمان به‎هیئت‎مدیره.
3 – تهیه و تنظیم صورتهای مالی و گزارشهای عملکرد ادواری و سالانه سازمان و ارائه آن به هیئت‎مدیره.
4 – معرفی دارندگان امضاهای مجاز سازمان به مراجع ذی‎ربط.
5 – نظارت بر حسن اجرای آیین‎نامه‎ها و دستورالعمل‎های مورد اجرا در سازمان و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره سازمان در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

ماده18 – مدیرعامل می‎تواند به مسئولیت خود بخشی از وظایف خود را به هریک از اعضای هیئت‎مدیره و کارکنان سازمان تفویض نماید.

ماده19 – مدیرعامل نماینده قانونی سازمان در تمامی مراجع اداری و قضایی است و برای دفاع از حقوق سازمان و تعقیب دعاوی و طرح آن اعم از کیفری، حقوقی، اداری و هرگونه حقوق و اختیارات قانونی با حق توکیل است. مدیرعامل می‎تواند پس از اخذ نظر هیئت‎مدیره با رعایت اصل (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارجاع موارد به داوری اقدام کند.

ماده20 – اسناد و اوراق مالی و قراردادها و اسناد تعهدآور سازمان باید به امضای مدیرعامل یا نماینده مجاز وی و یکی از اعضای هیئت‎مدیره به انتخاب هیئت‎مدیره برسد. تمامی چک‎ها علاوه بر امضای مدیرعامل یا شخص مجاز از طرف وی به امضای ذی‎حساب سازمان یا نماینده وی نیز خواهد رسید.

ماده21 – مهم‎ترین وظایف بازرسان قانونی (حسابرس یا حسابرسان) به قرار زیر است:
1 – رسیدگی به صورت‎های مالی سازمان طبق استانداردهای حسابرسی و ارائه گزارش نتایج رسیدگی‎های انجام شده به مجمع عمومی و هیئت‎مدیره سازمان.
2 – تطبیق عملیات سازمان با قوانین و مقررات مربوط و اساسنامه سازمان و آیین‎نامه‎های اختصاصی آن و بودجه مصوب.
3 – سایر وظایف پیش‎بینی‎شده در قوانین و مقررات مربوط و مصوبات مجمع عمومی.
تبصره 1 – اقدامات بازرس قانونی (حسابرس) در انجام وظایف خود نباید مانع در جریان کارهای عادی سازمان شود.
تبصره2 – مجمع عمومی عادی در مواردی که بازرس قانونی (حسابرس) اصلی را براساس قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‎ای حسابداران ذی‎صلاح به عنوان حسابدار رسمی  مصوب 1372 – انتخاب کرده باشد، می‎تواند بازرس علی‎البدل را نیز براساس همان قانون انتخاب کند تا چنانچه بازرس قانونی (حسابرس) اصلی قادر به انجام وظایف خود نبود، حسب تشخیص رئیس مجمع عمومی به وظایف خود عمل نماید.

فصل چهارم – سایر مقررات

ماده22 – سال م –الی (دوره مالی) سازمان از ابت –دای فروردین ‎ماه هر سال هجری شمسی آغاز و در پایان اسفندماه همان سال پایان می‎یابد، به استثنای اولین دوره مالی که شروع آن از تاریخ تشکیل سازمان می‎باشد.

ماده23 – انتقال یا مأموریت کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاههای اجرایی به سازمان با موافقت بالاترین مقام دستگاه اجرایی و مدیرعامل مجاز است.

ماده24 – آیین‎نامه‎های نظارتی، مالی، استخدامی و اداری با پیشنهاد معاونت‎های برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‎جمهور به تصویب مجمع عمومی می‎رسد.
این اساسنامه به موجب نامه‎های شماره 37993/30/89 مورخ 31/1/1389، شماره 38659/30/89 مورخ22/3/1389 و شماره39116/30/89 مورخ10/5/1389 شورای نگهبان به تأیید شورای یاد شده رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور – محمدرضا رحیمی


مطالب مرتبط

آیا میدانید های حقوقی؟

نام نویسنده
آیا میدانید های حقوقی؟

آیا میدانید های حقوقی؟

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه