×

بررسی اطلاح و تمدید قانون شوراهای حل اختلاف در دستور کار قرار ندارد

بررسی اطلاح و تمدید قانون شوراهای حل اختلاف در دستور کار قرار ندارد

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت بررسی اصلاح و تمدید قانون شوراهای حل اختلاف در دستور کار قرار ندارد

بررسی-اطلاح-و-تمدید-قانون-شوراهای-حل-اختلاف-در-دستور-کار-قرار-ندارد وکیل 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی اصلاح و تمدید قانون شوراهای حل اختلاف در دستور کار قرار ندارد.

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا طرح اصلاح و تمدید قانون آزمایشی مرکز شوراهای حل اختلاف در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته است یا خیر اظهار داشت: این طرح فعلا حتی در دستور کار کمیسیون قضایی قرار نگرفته است.

وی درباره ارسال بسته اصلاحی این قانون از سوی قوه‌قضاییه به کمیسیون قضایی مجلس نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این در حالی است که حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی رئیس مرکز شورای حل اختلاف کشور در تاریخ 22 مردادماه به خبرنگار تسنیم گفت: لایحه اصلاح پیش از این به رئیس قوه‌قضاییه ارائه شده بود اما نظر وی این بود که قانون فعلی با اعمال اصلاحات در چند ماده، تا 3 سال دیگر تمدید شود. مواد اصلاحی قانون آزمایشی فعلی، آماده شده است و تا هفته آینده رئیس قوه‌قضاییه آن را امضا می‌کند و سپس به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود؛ به دلیل اینکه این اصلاحات به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود دیگر نیازی نیست که با ارسال لایحه از کانال دولت به مجلس شورای اسلامی برود. با توجه به اینکه قانون آزمایشی فعلی در تاریخ 22 شهریور ماه به پایان می‌رسد و موادی که باید اصلاح شود حدود 5 مورد است، پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان مدت قانون فعلی، اصلاحات انجام شود.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره برنامه‌های فردای این کمیسیون گفت: رسیدگی به آیین دادرسی کیفری که شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، در دستور کار فردای کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.