×

نسبت به مشکلات زندانیان بی تفاوت نشوید

نسبت به مشکلات زندانیان بی تفاوت نشوید

رییس کل دادگستری استان تهران گفت چنانچه یک نفر کمتر وارد زندان‌های جمهوری اسلامی بشود برای کشور مفید است؛ بنابراین امید است همه قضات شریف استان تهران اقداماتشان را با این جهت‌گیری به سامان برسانند و واقعا تا آنجا که مقدور است افراد را به زندان اعزام نکنیم

نسبت-به-مشکلات-زندانیان-بی-تفاوت-نشوید

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: چنانچه یک نفر کمتر وارد زندان‌های جمهوری اسلامی بشود برای کشور مفید است؛ بنابراین امید است همه قضات شریف استان تهران اقداماتشان را با این جهت‌گیری به سامان برسانند و واقعا تا آنجا که مقدور است افراد را به زندان اعزام نکنیم.

 سیدعلیرضا آوایی در بازدید از معاونت‌های امور زندان‌ها و زنان و کودکان دادسرای تهران، خطاب به قضات ناظر بر زندان، اظهار کرد: کار شما بسیار سخت و در عین حال مفید و تاثیرگذار است؛ زیرا با یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه مواجه هستید. انسان‌هایی که در بند و دور از خانواده هستند، برخی از آن‌ها مطرود جامعه‌اند، از نظر مالی، عاطفی، اخلاقی و شخصیتی در معرض آسیب قرار دارند و غالبا احساس می‌کنند که در ابعاد مختلف متولی مشخصی ندارند.

وی ادامه داد: این کار مهم را با انگیزه‌های مقدس، معنوی و انسانی باید انجام داد و نه صرفا به عنوان یک وظیفه اداری؛ زیرا چنانچه این تلاش‌ها با نیات مقدس و با قصد خدمت به انسان‌ها صورت گیرد مشکلات و کمبودها، موجبات خستگی و دلزدگی را فراهم نمی‌آورد و همکاران با نشاط به ارائه خدمات ارزشمند خود ادامه خواهند داد.

رییس دادگستری استان تهران تاکید کرد: تقاضا می‌کنم که تمرین کنید تا نسبت به مشکلات زندانیان و خانواده‌هایشان بی‌تفاوت نشوید که در این صورت نخواهید توانست منشاء خدمات چشمگیری باشید،‌ بدیهی است سهل‌گیری‌های بی‌حساب و کتاب به اندازه سخت‌گیری‌های بی‌منطق می‌تواند به جامعه آسیب وارد کند؛ بنابراین مشی تعادل و بر مبنای قانون ما را به سرانجام خوش خواهد رساند.

وی تصریح کرد: باور کنید که نحوه رفتار و سلوک قضات ناظر بر زندان می‌تواند برخی از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را به طرف اصلاح یا فساد و تباهی بکشاند، بنابراین توجه به این حساسیت‌ها رفتار ما را تنظیم خواهد کرد.

آوایی افزود: قضات شریفی که با زندانیان و خانواده‌های آنان در ارتباط بوده و متولی انجام امور آن‌ها هستند باید افراد بزرگی باشند و دارای سعه صدر و بزرگ منشی بوده و با جامع‌نگری امور آنان را سامان بخشند.

در جریان این نشست، گودرزی معاونت امور زندان‌ها و خانم دکتر شکری معاونت امور زنان و کودکان از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش‌رو سخن گفتند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.