×

جزئیات دستگیری مدیر مالیاتی منطقه شمال تهران

جزئیات دستگیری مدیر مالیاتی منطقه شمال تهران

معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری از مودیان مالیاتی در حوزه مالیات بر ارث خبر داد

جزئیات-دستگیری-مدیر-مالیاتی-منطقه-شمال-تهران

معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری از مودیان مالیاتی در حوزه مالیات بر ارث خبر داد.

به گزارش ایسناف سرهنگ اندرز چمنی با بیان اینکه در پی دریافت اخبار متعدد مبنی بر فعالیت غیرمجاز کارمندان بخش مالیات بر ارث اداره امور مالیاتی منطقه شمال تهران پرونده‌ای در مورد رسیدگی به این موضوع پیش‌روی کارآگاهان عملیات ویژه این پلیس گشوده شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که کارمندان بخش مالیات بر ارث با گران‌نمایی، سخت و دشوار جلوه‌دادن انجام مراحل اخذ مفاصاحساب، از مودیان کلاهبرداری می‌کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که رییس گروه بخش مالیات بر ارث اداره امور مالیاتی منطقه شمال تهران با همدستی برخی از کارمندان خود با این بهانه که با پرداخت مبلغی کمتر از مالیات بر ارث برگه تسویه حساب مالیاتی را به مودیان تحویل خواهد داد، گفت: این گران‌نمایی در حالی اتفاق می‌افتاد که در برخی موارد مالیاتی که بر ارث مودیان تعلق می‌گرفت، بسیار کمتر از مبلغی بود که این افراد به عنوان «کار چاق‌کن» از مودیان دریافت می‌کردند و به جای آن که پول به حساب دولت واریز شود، این پول به صورت نقدی از افراد دریافت می‌شود.

چمنی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که در برخی پرونده‌ها که مودیان برای پیگیری امور مالیاتی‌شان از وکیل استفاده می‌کردند، وکیل نیز با کارمندان در این حوزه مالیاتی هماهنگ بود، گفت: کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری افراد دخیل در این پرونده آغاز کردند و سرانجام با دستگیری نفرات اصلی دخیل در واحد ارث، قریب به ده‌ها تن توسط پلیس احضار شد و جرم نفرات اصلی پرونده به اثبات رسید.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سرکرده اصلی این باند پس از اطلاع از تحقیقات پلیس، متواری و به همراه خانواده خود به مالزی سفر کرده بود، گفت: این فرد پس از 1.5 سال مجدد به ایران بازگشت که چندی پیش توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

وی در مورد ارزش ریالی این پرونده،‌ گفت: نکته قابل تامل در این پرونده این است که اعضای این باند گردش مالی را در حساب‌های افراد غیر داشتند؛ به گونه‌ای که اعضای این باند از کارمندان نیز استفاده کرده و بررسی‌ها نشان داد که پول‌هایی که به صورت غیرقانونی برای دریافت برگه تسویه حساب مالیاتی از مودیان دریافت می‌شد، به حساب کارمندان زیرمجموعه واریز و پس از آن به صورت نقدی بین اعضای دیگر باند توزیع می‌شد که بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد که گردش مالی در حساب بستگان و افراد غیرمرتبط با اعضای اصلی باند انجام می‌شد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا افزود: با ردزنی‌های انجام شده در حساب نفر اصلی این پرونده، 3.5 میلیارد تومان پول موجود بود که این مبلغ فارغ از هزینه‌هایی بود که این فرد صرف خرید مسکن و ... کرده است.

وی با بیان اینکه عدم نظارت کافی در شعبات و بخش‌های مالیاتی موجب رشد چنین پرونده‌هایی می‌شود، گفت: عدم اطلاع مردم از قوانین و مقررات مالیاتی نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.