بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
شیرزاد حیدری شهباز
آدرس : تهران میدان ونک ابتدای خیابان گاندی جنوبی نبش کوچه بیستم ساختمان 142 طبقه چهارم واحد 44 کد پستی 1517964444 فکس 02188207633
تلفن تماس : 02188784555-02188782333
تلفن همراه : 09121782522
وب سایت وب سايت شیرزاد حیدری شهباز وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
اسدعلی امرایی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از تقاطع نیایش بین فلاح و دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد 5
تلفن تماس : 021-44872230-44872231/02144820428 - 09122595695
وب سایت اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
کامران میرزایی و همکاران
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی شمال بالاتر از نیایش ایستگاه طالقانی نبش دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد5
وب سایت موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق)
آيلين محمدي رفيع
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨طبقه ٢ واحد ٨
تلفن تماس : 021-22116677 - 09125908241
وب سایت آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
دکتر سهیل طاهری
آدرس : تهران-سعادت آباد- نبش خیابان 32- پلاک 116- طبقه 4 - واحد 9
تلفن تماس : 88689911-13 - 09122505985
وب سایت دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه
محسن حسين پور
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨ طبقه دوم
تلفن تماس : 021-22270133 - 09127922824
وب سایت محسن حسين پور وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی طلایی
آدرس : تهران-میدان فاطمی-ابتدای خیابان جویبار-کوچه غفاری غربی ساختمان آناهیتا-ط 4 واحد 401
وب سایت علی طلایی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محسن موسوی
آدرس : خیابان کارگر شمالی نرسیده به مرکز قلب نبش آراسته پلاک ۱۷۶۵ واحد ۴
وب سایت محسن موسوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

بهمن کشاورز پاسخ می دهد، انتخاب شهرداران برای بار سوم،‌ آری یا خیر؟

ارسال شده توسط : شیرزاد حیدری شهباز وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 17-06-1392
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
بهمن کشاورز پاسخ می دهد، انتخاب شهرداران برای بار سوم،‌ آری یا خیر؟

بهمن کشاورز در یادداشتی در ویژه نامه هفتگی اعتماد به بررسی حقوقی انتخاب شهردار برای بار سوم پرداخته است:

1-‌ در برخورد با یک ابهام حقوقی بهترین روش و راه‌حل این است که حکم یا احکام را بدون توجه به موضوع و مصداق بررسی کنیم. بنابراین در مورد جواز یا عدم جواز انتخاب شهرداران بیش از دو دوره متوالی باید این بحث‌ها را که مقام شهردار در کلانشهرها یا پایتخت یا همه شهرها موقعیتی سیاسی هست یا نیست و فلان شهردار خوب کار کرده است یا خیلی خوب کار کرده و گزینه‌های مطرح وابسته جناح راست هستند یا چپ یا میانه یا پیشرو یا پس‌رو و امثال اینها، کلا رها کنیم و ببینیم صورت مساله به دور از همه اینها چیست؟ اجزای صورت مساله را باید بدون حشو و زواید، از مطالبی انتخاب کرد که اطراف قضیه در مورد آنها مناقشه‌یی ندارند:

2-‌ صورت مساله به طور خلاصه این است:

الف- ‌در قوانین ناظر به موضوع سوال مصوب پیش از 1375 تصریح شده انتخاب شهردار بیش از دو دوره متوالی مجاز نیست. ب-‌ در قانون ناظر در مورد، مصوب 1375، احکام مختلف راجع به شهردار و شهرداری بیان شده اما قید محدودیت دفعات انتخاب مسکوت مانده و در این مورد اثباتا و نفیا اظهارنظری نشده است.

پ-‌ در قانون 1375 اعلام شده قوانین و مقررات مغایر با آنها منسوخ است. ت-‌ موضوع محدودیت دفعات انتخاب شهردار در اصلاحات بعدی قانون مصوب 1375 نیز مسکوت مانده و در عین حال در این قوانین هم نسخ قوانین مغایر تصریح شده است.

ث-‌ در قوانین مصوب قبل قانون 1375- ضوابطی وجود دارد که هنوز اجرا و در موارد سکوت قانون 1375 و اصلاحات بعدی آن به آنها استناد می‌شود. ج-‌ در سال 1386 شورای عالی استان‌ها در پاسخ استعلامی که در این مورد از آن شده بود پاسخ داده است که تجدید انتخاب مجاز نیست. چ-‌ شورای عالی استان‌ها اخیرا در این خصوص از مجلس استعلام کرده و ریاست محترم مجلس پاسخ داده است: «بررسی‌های کارشناسی معاونت قوانین مجلس همراه با ملاحظه مذاکرات مربوطه در مجلس شورای اسلامی دال بر این است که نص قانون ممنوعیتی برای انتخاب شهردار توسط شورای شهر برای بیش از دو دوره قائل نیست.»

خلاصه: قوانین پیش از 1375- ممنوعیت انتخاب بیش از دو دوره

قانون 1375- سکوت در مورد انتخاب مکرر - اعلام نسخ قوانین مغایر

اصلاحات قانون 1375- ادامه سکوت در مورد انتخاب مکرر - تکرار اعلام نسخ قوانین مغایر

سوال مشخص: آیا انتخاب مکرر شهرداران بیش از دو دوره مجاز است یا خیر؟

3- پاسخ: اولا- طبق اصل 73 قانون اساسی شرح و تفسیر قوانین عادی منحصرا در اختیار مجلس شورای اسلامی است. البته قضات در دعاوی مطروحه نزدشان حق تفسیر قانون را دارند و این تنها استثنای اصل 73 است.بنابراین اظهارنظر سال 1386 شورای عالی استان‌ها و فرمایش ریاست محترم مجلس ولو اینکه مسبوق به کارشناسی معاونت قوانین باشد، قابل استناد نیست. مضافا اینکه در قوانین آنچه باید مورد توجه قرار گیرد متن آنهاست که حاوی بیان آخرین اراده مجلس است. مذاکرات مجلس که ممکن است نظر ابرازکنندگان دیدگاه‌های مختلف در آخرین لحظه قبل از رای‌گیری تغییر کرده باشد، قابل اتکا نیست.

ثانیا- با یک نگاه به نموداری که در انتهای بند 2 تقدیم شد گمان می‌رود پاسخ روشن باشد:

ممنوعیت انتخاب بیش از دو دوره متوالی ضابطه قانونی قطعی پیش از 1375 است.

قانونگذار در قانون 1375 در این خصوص - یعنی قید دفعات مجاز انتخاب شهردار - سکوت کرده است، سکوت در مقام بیان حجت نیست .

با جمع بین قانون مصوب 1375 و قوانین قبلی ناظر به مورد - که این جمع نه‌تنها منعی ندارد بلکه مستحسن است - حکم ظاهرا مطلق قانون 1375 (و اصلاحات بعدی آن) مقید به «حداکثر دو بار» می‌شود.

مغایرتی بین دو قانون، از این جهت وجود ندارد، زیرا اگر قانونگذار می‌خواست قید دفعات انتخاب را بردارد، سکوت نمی‌کرد. چنین سکوتی مستلزم «تاخیر بیان از وقت حاجت» است و نمی‌توان قانونگذار را به آن متهم کرد.

با تردید در بقای حکم سابق، وجود آن استصحاب می‌شود و دلیل یا حتی قرینه‌یی برخلاف این استدلال وجود ندارد. حتی قرائن موجود یعنی اجرای برخی ضوابط قوانین پیش از 1375 و استناد به آنها بر بقای حکم سابق دلالت دارد.افزایش مدت تصدی شهرداران از دو به چهار سال نیز حکم تبصره را منتفی نمی‌کند زیرا قید مربوط است به دفعات تکرار نه مدت تصدی.نتیجه اینکه انتخاب مکرر شهرداران بیش از دو دوره متوالی، کماکان ممنوع و غیرمجاز به نظر می‌رسد. والله اعلم

منبع : خبرآن لاین
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
آشنایی با اصطلاحات حقوقی نگاهی به جرم فریب ازدواج رای شماره های 533-534 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بندهای 4 و 5 رئیس سازمان امور اراضی رای شماره 474 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:چون شاکیان پرونده های موضوع تعارض منطبق با مفاد آگهی استخدام رفتار نکرده اند مجازات توهین کنندگان به پلیس چیست؟ برای تدوین قانونی درباره رانت ، تمام مصادیق آن باید تعیین شود طرح اجرای علنی دادرسی در جرائم اقتصادی در دستور کار مجلس مقررات و آثار حقوقی دعوای طاری ازدواج های زودهنگام بین کودکان کشور جای نگرانی دارد ابعاد حقوقی آثار تحصیل تابعیت ایران آشنایی با اصطلاحات حقوقی حمایت دولت ها از  تاسیس موسسات جایگزین حل و فصل اختلافات تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی مستلزم ارسال لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری خشونت در سرزمیـن اهـورا نحوه درخواست توقیف پرداخت چک مسیر تغییر نام برای شهروندان کوتاه شد تائید دادستان رشت بر رسیدگی ویژه به پرونده قتل کودک 3 ساله توسط ناپدری پرونده ای که یکبار درباره آن حکمی قطعی صادر شده ، قابل بررسی مجدد نیست چگونه از وجود شکایت علیه خودمان مطلع شویم ؟ مراسم اعطای کارت ضابطان عام دستگاه قضایی برگزار شد