×

مرکز علمی-کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح شد

مرکز علمی-کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح شد

مرکز علمی-کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح شد

مرکز-علمی-کاربردی-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-افتتاح-شد

مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز روز چهارشنبه ـ 24 فروردین‌ماه ـ طی مراسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمد جندقی کرمانی‌پور ـ رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ـ ضمن اعلام شروع به فعالیت این مرکز اظهار کرد: بسیار خوشوقتم که یکی از هدف‌های پیش‌بینی شده در قانون وکالت که همانا کوشش در جهت اعتلای شان وموقعیت وکلای دادگستری است، جامه عمل به خود پوشید و هیات مدیره موفق به اخذ مجوز و تشکیل مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌اکنون بهترین استادان رشته‌های حقوق علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها به عنوان وکیل دادگستری فعالیت دارند، از همکاری این استادان در این دانشکده کمال استفاده را خواهیم برد. بنابراین اطمینان دارم که این دانشکده به عنوان یکی از بهترین مراکز علمی در زمینه حقوق شناخته خواهد شد.دکتر جلیل مالکی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نیز طی سخنانی در این مراسم، تشکیل دوره‌های تک پودمانی از باب توجه به تخصصی و کاربردی بودن وکالت دادگستری و در مرحله بعدی ارتقای دانش دانشجویان و کارآموزان وکالت را از جمله اهداف این دانشکده برشمرد.

وی برپایی دوره کارشناسی و سپس تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و حتی دکتری در زمینه‌های تخصصی مانند حقوق کیفری و یا حقوق بین‌الملل را از جمله دیگر اهداف تاسیس این دانشکده عنوان کرد.
مالکی گفت: دانشکده ما با دانشکده‌های دیگر این تفاوت اساسی را خواهد داشت که فارغ‌التحصیلان آن با توجه به آموزش‌هایی که از بدو ورود دیده‌اند و تجربه‌های کاربردی که کسب کرده‌اند، عملا مهارت‌های یک وکیل دادگستری را دارا خواهند بود و مسلما مورد استقبال جامعه قرار خواهند گرفت.این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مورد پنج زمینه تک‌پودمانی مثل دعاوی مالک و مستاجر و دعاوی خانواده و غیره فعالیت خواهیم داشت و صد رشته دیگر نیز قابل راه‌اندازی خواهد بود.
مالکی ابراز امیدواری کرد که دانشجویانی که به عنوان اولین گروه در این دانشکده شروع به تحصیل می‌کنند، این فرصت گرانبها را مغتنم بشمارند و توجه داشته باشند که نهاد وکالت بیش از یکصدسال سابقه دارد و این نکته مسئولیت آنان را بیشتر می‌کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر وحیدا و واحدی بر لزوم توجه دانشجویان به دو نکته مهم یکی نظم و تربیت و دیگری سعی و کوشش در یادگیری تاکید کرد.
دکتر جمشید وحیدا رییس مرکز علمی کاربردی کانون وکلا نیز طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: از سال 1354 تدریس می‌کنم و از دانشجویان توقع دارم حتما رعایت انضباط را بکنند و در یادگیری دروس به‌نحوی عمل کنند که رضایت استادان را که جزو بهترین‌ها در ایران هستند، جلب کنند. یادتان باشد که مدارک بدون پشتوانه ارزش ندارد و در دنیای امروز دانش همراه با تخصص دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.