×

ثبت آنی معاملات بک اقدام ملی و زیربنایی است

ثبت آنی معاملات بک اقدام ملی و زیربنایی است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت اجرای طرح ثبت آنی معاملات تنها یک اقدام تکلیفی برای سازمان ثبت اسناد نیست بلکه یک حرکت زیربنایی و ملی است که آثار مختلفی به همراه دارد

ثبت-آنی-معاملات-بک-اقدام-ملی-و-زیربنایی-است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح ثبت آنی معاملات تنها یک اقدام تکلیفی برای سازمان ثبت اسناد نیست بلکه یک حرکت زیربنایی و ملی است که آثار مختلفی به همراه دارد.

احمد تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای سیاستگذاری سازمان با اشاره به اجرای طرح ثبت آنی معاملات از اواخر شهریورماه سال جاری در کشور اظهار‌داشت: مقطع زمانی آزمایشی این طرح از اواخر مردادماه و در سطح 4428دفترخانه اسناد رسمی آغاز و تمامی مراحل کار به نحو دقیق اجرایی و نقص های احتمالی شناسایی شده است.

وی افزود: طی این مدت تعداد 29289 عنوان سند مختلف به صورت آزمایشی در سیستم صادر شده است. اجرای ثبت آنی معاملات یکی از سیاست های محوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه کشور است که با برنامه ریزی های انجام شده در حال تحقق است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: ثبت آنی معاملات مانند کوه یخی است که تنها قسمت کوچکی از آن قابل رؤیت است و این اقدام اساسی و زیربنایی که آثار و نتایج ملی و بسیار تعیین کننده دارد، در گذر زمان خود را نشان خواهد داد.

وی تأکید کرد: کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی و حوزه فناوری اطلاعات و روابط عمومی سازمان باید به نحو دقیق نسبت به بیان آنچه را که از دیدگاه کارشناسی و فراهم سازی بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری و ارائه آموزشهای اولیه در عرصه اجرای ثبت آنی معاملات ظرف این مدت انجام شده است، اقدام کنند تا با آگاهسازی جامعه، از اظهارنظر افراد ناآگاه و کم اطلاع در این راستا جلوگیری شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر ظرفیت های قانونی و آثار اقدامات ادارات اجرای ثبت در کشور گفت: در این زمینه نیازمند تحول اساسی و مبنایی هستیم.

وی گفت: سیاست سازمان در این راستا این است که تمامی تقاضاها که توجیه قانونی دارد در ادارات اجرا بدون محدودیت، پذیرش و اجرائیه صادر شود.

تویسرکانی پیش بینی ساختار قوی و منسجم برای ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی را از پیش نیازهای این عرصه برشمرد و گفت: ظرفیت کنونی ادارات اجرای اسناد رسمی نیز باید کاملا" شناسایی و به حداکثر بازدهی در پاسخگویی به مطالبات جامعه برسند.

منبع : خبرگذاری تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.