×

فقر فرهنگی مهمترین دلیل افزایش توهین و تهدید است

فقر فرهنگی مهمترین دلیل افزایش توهین و تهدید است

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وجود 150 نفر به جرم توهین و تهدید در زندان‌های یزد گفت جامعه نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای برخورداری از امنیت و آرامش بیشتر است

فقر-فرهنگی-مهمترین-دلیل-افزایش-توهین-و-تهدید-است

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وجود 150 نفر به جرم توهین و تهدید در زندان‌های یزد گفت: جامعه نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای برخورداری از امنیت و آرامش بیشتر است.

منطقه یزد، غلامحسین حیدری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: آموزش همگانی و آشنا ساختن افراد جامعه با مجازات‌های مربوط به جرایم مشهود و عقوبت اخروی و دنیوی آن می‌تواند در کاهش وقوع جرم موثر باشد.وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، اظهار کرد: همکاری دادگستری استان با سازمان بهزیستی و ایجاد تیم صلح و سازش برای کاهش پرونده‌های طلاق این مشکل را در استان تا حدود زیادی کاهش داده است.

حیدری تأکید کرد: در اکثر استان‌های کشور موضوع طلاق تعداد زیادی از پرونده‌های دستگاه قضایی را به خود اختصاص داده و در رده‌های اول یا دوم پرونده‌های ورودی آنها است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در یزد در حال حاضر طلاق در رده دهم جرایم در استان است.

وی با اشاره به این‌که «سرقت بعد از مواد مخدر در رده دوم جرایم استان یزد بشمار می‌آید» گفت: این مساله زیبنده استان دارالعباده یزد نیست و باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان یزد علاوه بر صدور احکام قاطع قضایی از امتیازات سایر زندانیان نظیر مرخصی برای سارقین جلوگیری کرده و تلاش می‌کند تا امنیت نسبی جامعه حفظ شود.

حیدری تصریح کرد: علل زیادی در امر ازدیاد سرقت در جامعه نقش دارد که افزایش فقر در جامعه یکی از دلایل آن است.

وی با اشاره به این‌که «توهین به اشخاص و همچنین تهدید رتبه چهارم و پنجم جرایم در استان را به خود اختصاص داده است» افزود: جامعه نیازمند اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص است تا از امنیت و آرامش بیشتری برخوردار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ورودی زندان‌های استان را در سال گذشته تعداد 6 هزار و 664 زندانی عنوان کرد و افزود: در 5 ماهه سال جاری نیز تعداد 2 هزار و 900 نفر وارد زندان‌های استان شده‌اند و در حال حاضر 150 نفر به جرم توهین و تهدید در زندان به سر می‌برند.

جمال قضاوتی دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست، فقر فرهنگی را مهمترین دلیل افزایش توهین، تهدید و افترا در جامعه دانست و افزود: تحکیم باورها و اعتقادات مذهبی مردم و رشد این باورها قطعاً این گونه جرایم در جامعه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: آستانه تحمل مردم متأسفانه کاهش یافته است و ضرورت دارد از طرق مختلف فرهنگی آموزش‌های لازم به آنها داده شود تا در برابر ناملایمات صبر و تحمل داشته باشند.

سیدعلی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به این‌که «توهین و تهدید در سطح کشور نیز جزو 10 آیتم اول جرایم است» افزود: همکاری و همگرایی بین تمامی دستگاه‌ها و در همه زمینه‌ها برای جلوگیری از وقوع جرایم در جامعه ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: جرایم توهین، تهدید و افترا باید از طریق صلح و سازش نه از طریق دادگاه حل و فصل شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.