×

همسویی لایحه کاهش ساعت کار زنان با سیاست های افزایش جمعیت

همسویی لایحه کاهش ساعت کار زنان با سیاست های افزایش جمعیت

عضو کمیسیون قضایی مجلس نهم با اشاره به لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل گفت این لایحه ممکن است از سویی خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلی خلاف قانون اساسی نیست و همسو با سیاست‌های کلی نظام به منظور افزایش جمعیت کشور است

همسویی-لایحه-کاهش-ساعت-کار-زنان-با-سیاست-های-افزایش-جمعیت وکیل 

عضو کمیسیون قضایی مجلس نهم با اشاره به لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل گفت: این لایحه ممکن است از سویی خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلی خلاف قانون اساسی نیست و همسو با سیاست‌های کلی نظام به منظور افزایش جمعیت کشور است.

"سیدحمیدرضا طباطبایی" :در ارتباط با لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل اظهار داشت: این لایحه با هدف حمایت از زنان شاغل تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است و در واقع با هدف تسهیل شرایط زندگی، کمک برای بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی تلاش کرده است تا از طریق کاهش ساعت کار زنان بخشی از سیاست‌های کلی نظام نیز تحقق یابد.

 وی ادامه داد: لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل  از جهت استفاده زنان  از مرخصی، پذیرش ساعات کمتر کار به‌عنوان سابقه کار تمام‌وقت، مرخصی زایمان امتیازاتی را برای زنان در نظر گرفته است که این مهم از سویی همسو با سیاست‌های کلی نظام به منظور افزایش جمعیت کشور است.
 
طباطبایی در ارتباط با مغایرت لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل  با اصل چهل ‌و ششم قانون اساسی تصریح کرد: این لایحه ممکن است از سویی خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلی لایحه مذکور خلاف قانون اساسی نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه دو سوم از نمایندگان مجلس به لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل رای دهند می‌توان به منظور بررسی بیشتر تدابیر مناسبی در ارتباط با این مهم اتخاذ و برنامه‌ریزی کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.