×

رای دیوان عدالت اداری درباره بهره مندی از فوق العاده ویژه کارشناسان

رای دیوان عدالت اداری درباره بهره مندی از فوق العاده ویژه کارشناسان

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه‌ای از آرای شعب خود درباره بهره‌مندی از فوق‌العاده ویژه کارشناسان موضوع طرح مسیر ارتقای شغلی، رفع تعارض کرد

رای-دیوان-عدالت-اداری-درباره-بهره-مندی-از-فوق-العاده-ویژه-کارشناسان وکیل 

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه‌ای از آرای شعب خود درباره بهره‌مندی از فوق‌العاده ویژه کارشناسان موضوع طرح مسیر ارتقای شغلی، رفع تعارض کرد.

 بر اساس گردش کار این پرونده، اعلام‌کنندگان تعارض مدعی شده‌اند که شعب دیوان عدالت اداری در رسیدگی به دادخواست اشخاص به خواسته بهره‌مندی از فوق‌العاده ویژه کارشناسان موضوع طرح مسیر ارتقای شغلی، آراء معارض صادر کرده‌اند.

متن رای شماره 264 الی 287 هیات عمومی دیوان عدالت اداری:

«الف، تعارض در آراء مندرج در گردش کار محرز است.

ب، همان طور که در دادنامه‌های شماره 2126/ 1/ 1386 و شماره 20117/ 5/ 1390 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری تصریح شده است، اولا در خصوص بهره‌مندی از مزایای طرح مسیر ارتقای شغلی اجتماع شرایط قانونی در زمان حاکمیت مصوبات مربوط ملاک عمل است.

ثانیا، مطابق تصویب نامه شماره 4169/ت25703ه -23/ 5/ 1381 هیأت وزیران و بخشنامه‌های شماره 103669/1802- 9/ 6/ 1381 و شماره 53676/1800-1/ 4/ 1383 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور، تشخیص و احراز شرایط متقاضیان با هیأت ممیزه می‌باشد و تأخیر یا عدم ارسال تقاضای مستخدم به هیأت ممیزه نافی حق مستخدم نبوده و اظهار نظر اداره بدون طرح در هیأت ممیزه مبنی بر استحقاق یا عدم استحقاق مستخدم توجیه حقوقی ندارد.

در نتیجه آرای صادره از شعب دیوان عدالت اداری که بر وارد دانستن شکایت صادر شده‌اند صرف نظر از صحت و سقم ادعا، رسیدگی به موضوع را در صلاحیت هیأت ممیزه تشخیص داده‌اند، در حدی که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات می‌باشد.

این رأی به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.»

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.