×

آیت الله محقق داماد محور قضا باید مبارزه با ظلم از طریق عقل و استدلال باشد

آیت الله محقق داماد محور قضا باید مبارزه با ظلم از طریق عقل و استدلال باشد

آیت الله محقق داماد خداوند تشخیص ظلم را بر عهده عقل بشری نهاده است محور قضا باید مبارزه با ظلم از طریق عقل و استدلال باشد

آیت-الله-محقق-داماد-محور-قضا-باید-مبارزه-با-ظلم-از-طریق-عقل-و-استدلال-باشد وکیل 

آیت الله محقق داماد: خداوند تشخیص ظلم را بر عهده عقل بشری نهاده است محور قضا باید مبارزه با ظلم از طریق عقل و استدلال باشد

آیت‌الله دکتر سید مصطفی محقق داماد با بیان اینکه «اگر مبارزه‌کننده با ظلم، خود ظالم شود و با ظالم تبانی کند، محکوم است» تاکید کرد: خداوند تشخیص ظلم را بر عهده عقل بشری نهاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این استاد حوزه و دانشگاه صبح چهارشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تصریح کرد: در هیچ کجای قرآن کریم از تعریف ظلم سخن به میان نیامده است و در هیچ روایتی نیز گفته نشده است که ظلم چیست و این یعنی این که خداوند تشخیص ظلم را بر عهده عقل بشری نهاده است.

وی افزود: مکتب تشیع در این مورد که تشخیص ظلم یک امر عقلانی است، از فرقه معتزله پیروی می کند و در واقع این را ثابت می‌کند که چون خدا خواسته، ظلم بد نیست بلکه چون ظلم بد است، خدا خواسته ظلم نکنیم.

این حقوقدان در ادامه تاکید کرد: محور قانون و قضا باید مبارزه با ظلم از طریق عقل و استدلال و دفاع عقلانی باشد و اگر مبارزه‌کننده با ظلم، خود ظالم شود و با ظالم تبانی کند، محکوم است.

محقق‌داماد خاطرنشان کرد: ظلم، امری بدیهی است و همواره افتخار وکلای مدافع ایران اسلامی مبارزه با ظلم و گرفتن حق مظلوم و دفاع از او در برابر ظالم بوده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.